הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (א') על כוונתה להטיל קנס בסך 174,190 שקל על הרשת אופטיקה הלפרין בע"מ בגין הטעיית הצרכנים באשר לזהות נותן השירות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זאת, לאחר שחקירת הרשות, שנפתחה בעקבות תלונות של צרכנים, העלתה כי החברה מעסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים וכך הם גם מציגים עצמם בפני הצרכנים, בעוד שאינם מורשים לעסוק במקצוע. לחברה קיימת זכות טיעון כנגד הכוונה להטיל עליה עיצום כספי בתוך 45 יום ממועד מסירת ההודעה.
1 צפייה בגלריה
סניף של אופטיקה הלפרין
סניף של אופטיקה הלפרין
סניף של אופטיקה הלפרין
לדברי הרשות, "באחד המקרים שנחקרו נמצא כי צרכנית רכשה על סמך בדיקה של נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט שלוש זוגות משקפי ראיה בשווי של כ-12 אלף שקל. כעבור זמן מה גילתה כי המשקפיים אינם מתאימים לה ולכן נתבקשה לעבוד בדיקה נוספת, ושוב נבדקה על ידי נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, ובהמשך גם הזמינה שוב משקפיים חדשים. אך גם במקרה זה, המשקפיים לא התאימו למצבה ולכן זומנה לבדיקה שלישית ושוב הוזמנו משקפיים חדשים.
"מהבדיקה נמצא כי שתיים מתוך שלוש הבדיקות שנעשו לצרכנית בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים למרות שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה, חרף העובדה כי הציגו עצמם ככאלה וביצעו לצרכנית בדיקות ראייה מתוקף תפקיד זה. המדובר במעשה העלול להטעות צרכן בזהות נותן השירות".
עוד צוין, כי "בנוסף נמצא כי החברה לא ציינה במסגרת הפרסומים מטעמה את המספר המינימלי של זוגות המשקפיים המוצעים במכירה מיוחדת (מבצע) כנדרש לפי החוק. המדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, כיוון שהחברה פרסמה את המודעות בצורה נרחבת במספר עיתונים".
בעבר הוטל על החברה עיצום כספי על ידי הרשות, אולם ברשות ציינו כי מכיוון שהחברה לא הפרה את החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה, בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי (193,545 אלף שקל), בהתאם לתקנות הגנת הצרכן.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "הצגת מצג לצרכנים לפיו עובד בתפקיד אופטומטריסט הוא אכן אופטומטריסט ובעל היתר לעסוק בתחום זה, בעוד שלא כך הם פני הדברים, הינה הטעייה בזהות נותן השירות המהווה הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה. הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים. אנו רואים בכך הפרה חמורה וממשיכים במאבקנו להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים".