מספר שבועות בודדים לאחר ההוזלה של חצי שקל בשל הפחתת המס למשך שלושה וחצי חודשים, מחיר הדלק שוב עולה: בלילה שבין שבת לראשון יעלה המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בשירות עצמי ל-7.06 שקלים לליטר, עלייה של 12 אג' מהעדכון קודם. תוספת התשלום בעד שירות מלא לא תשתנה ותעמוד על 21 אגורות לליטר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.04 שקלים לליטר, עלייה של 11 אג' מהעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
לפי משרד האנרגיה, "עליית המחירים בחודש האחרון נובעת מהעלייה בשער החליפין של הדולר מול השקל, שתרמה כשני שליש מהעלייה, וכן מהעלייה ברכיב הבלו כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן החל מתחילת השנה".
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
החישוב של מחיר הדלק מסתמך ב-50% על השינויים במחיר חבית נפט באגן הים התיכון וב-50% על התנודות של הדולר מאז פרסום המחירים לחודש אפריל. החישוב נעשה על פי ממוצע מחיר חבית הנפט ושער הדולר היציג בחמשת ימי העסקים האחרונים לפני ההודעה, דהיינו מיום חמישי (ערב החג) האחרון ועד אתמול בערב. בכל מקרה, לא מדובר הפעם בעליות המחירים החדות של הדלק בחודשים האחרונים, שהגיעו במרץ ואפריל לעליות של 34 ו-39 אגורות לליטר אחד של דלק אוקטן 95 בשירות עצמי.
יצוין ששר האוצר ליברמן הורה להפחית את מס הבלו על הדלק בחצי שקל באמצע החודש הנוכחי בשל ההתייקרויות הרבות והבטיח לבחון הפחתה נוספת אם ההתייקרות תימשך. ההוזלה תהיה בתוקף לפי שעה עד ל-31 ביולי השנה. ביום ראשון יוזל בשיעור דומה גם מחיר הסולר.