כתוצאה מהפחתת מס הבלו בחצי שקל, ירד מהלילה (בין רביעי לחמישי) מחיר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי ל-6.94 שקלים לליטר. בכך יצאה אל הפועל החלטת שר האוצר, אביגדור ליברמן, להוזיל את מחיר הדלק ב-50 אגורות, לאחר שמחירו בחודשים האחרונים ועד אתמול הגיע לשיא מזה שמונה שנים - 7.44 שקלים לליטר דלק אחד. ללא קשר להפחתת המס, מחירי הדלק יחושבו שוב בעוד שבועיים תוך שיקלול מחיר הנפט ושער הדולר כבכל סוף חודש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

2 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ההפחתה הנוכחית היא בגובה 43 אגורות ממס הבלו ושבע אגורות נוספות מהמע"מ. לכן, המחיר המירבי לליטר באילת יירד רק ב-43 אגורות ויעמוד על 5.93 שקלים במקום 6.36 שקלים כיום. הוזלת הדלק - הראשונה מזה עשר שנים (מאז 2012) - צפויה לחסוך כ-25 שקלים בכל מילוי מכל דלק של 50 ליטר.
במסיבת העיתונאים שקיים אמר ליברמן כי בהתאם להכנסות המדינה בחודש הקרוב ובמידה שמחיר חבית הנפט בעולם ימשיך להאמיר גם החודש, הוא ישקול הפחתה זמנית נוספת של המס על הדלק. במקרה כזה, גם להחלטה כזאת צפוי רוב בוועדת הכספים של הכנסת, משום שלא ניתן לפזר את הכנסת בעת הפגרה.


הוזלת הדלק התאפשרה רק לאחר שוועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה אתמול את אופן המימון של ההוזלה. עם זאת שונה ברגע האחרון מתווה ההוזלה: בזמן שהדלק יוזל למשך שלושה חודשים וחצי, במקום רק לשלושה חודשים, יוזל הסולר לפרק זמן קצר יותר, רק החל ב-1 במאי. עלות כל המהלך תהיה 850 מיליון שקל. בנוסף צוין כי הנתונים יבחנו בהמשך, וככל שמחירי הדלקים יהיו עדיין גבוהים, ייתכן שתובא כאמור לאישור הפחתה נוספת.
ח"כ קושניר: "המהלך התאפשר בזכות הגדלת הכנסות המדינה ואנחנו כרגע מחזירים את הכסף לציבור". ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "אנחנו שמחים על ההורדה של הדלק, למרות הציניות שגילו כלפיי חברי האופוזיציה כשהצענו את הצעד".