דייויד בקהאם הרוויח לא מעט כסף בקריירה שלו ככדורגלן. אבל מאז שפרש הוא מכניס מדי שנה לחשבון הבנק אפילו יותר כסף. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, הכדורגלן האנגלי לשעבר שילש את ההכנסות שלו מפרסום והשקעות ל-34 מיליון פאונד בשנת 2021, וזה עוד לפני שחתם על החוזה שזכה להמון ביקורות עם ממשלת קטאר במסגרתו הפך לשגריר עולמי שלה לעשור הקרוב עבור תשלום שנתי של 15 מיליון פאונד. הונו של בקהאם מוערך ב-425 מיליון פאונד.
הביקורות נגד בקהאם נבעו מכך שחתם על החוזה למרות היחס הקשה של קטאר למהגרי עבודה והרקורד של המדינה בנושא זכויות אדם. כמה ממבקריו קראו לו לתרום את הכסף מהקטארים לארגוני צדקה לזכויות להט"בים, מכיוון שהומוסקסואליות אינה חוקית במדינת המפרץ, והוא עצמו נהנה מפופולריות עצומה בקהילה הגאה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
(רויטרס)
מלבד קטאר, בקהאם, בין השאר, הוא פרזנטור של ענקית ההלבשה אדידס, והוויסקי Diageo's Haig Club whisky. אחרי תשלום מס, הרווח הנקי שלו בשנת 2021 הגיע ל-19.6 מיליון פאונד לעומת 10.6 מיליון ב-2020.
במקביל, לבקהאם ואשתו ויקטוריה יש חברת אחזקות, שמתעסקת בעיקר בענייני אופנה. בשנת 2021 משך הזוג דיבידנדים בסכום של 6.3 מיליון פאונד לעומת 7.1 מיליון ב-2020. עסקי האופנה של הספייס גריל לשעבר ובעלה צמצמו את ההפסד התפעולי שלהם מ-6.8 מיליון פאונד ל-3.9 מיליון ב-2021, תוך גידול של 13% בהכנסות.
בקהאם עדיין נמצא בעולם הכדורגל. ב-2005 הוא ייסד אקדמיה לנוער על שמו שפעלה במשך ארבע שנים בלונדון ובלוס אנג'לס, והחל משנת 2014 הוא הבעלים של קבוצת אינטר מיאמי, שמשחקת ב-MLS (ליגת הכדורגל האמריקנית), אחרי ששילם 25 מיליון דולר על רכישתה. בנוסף, לבקהאם יש 10% בקבוצה האנגלית החובבנית סלפורד סיטי, יחד עם חלק מחבריו איתם שיחק במנצ'סטר יונייטד.
כמו כן, בריאיון שנתן בקהאם ל"פייננשיאל טיימס" הוא טען שהוא "פתוח לשיחות" עם כל איש עסקים פוטנציאלי לרכישת יונייטד. בקהאם אינו יכול לבד לרכוש את המועדון הענק, ששוויו מוערך בכ-6 מיליארד דולר, אבל מנסה להקים סוג של קבוצת רכישה עם אנשי עסקים אמידים. ההצהרה של בקהאם לא הגיעה משום מקום, יום לפני הריאיון שלו הודיעה משפחת גלייזר האמריקנית, שמחזיקה בבעלות על יונייטד, כי היא בוחנת אפשרות למכור את המועדון.
על פי הדיווחים בממלכה, האחים ג'ואל ואברם גלייזר דורשים עבור יונייטד 6 מיליארד ליש"ט, ואם יצליחו לעשות זאת, מדובר ברווח עצום לאחר שרכשו אותו ב-790 מיליון ליש"ט, ושילמו 165 מיליון ליש"ט בדיבידנדים במשך עשור.