יחזור לאולד טראפורד? דיוויד בקהאם טען בפני הפייננשיאל טיימס כי הוא "פתוח לשיחות" עם כל איש עסקים פוטנציאלי לרכישת מנצ'סטר יונייטד. בקהאם, המשמש כנשיא אינטר מיאמי מליגת ה-MLS, אינו מסוגל להרשות לעצמו לרכוש את ענקית הפרמייר-ליג, ששוויה מוערך בכ-6 מיליארד דולר, אך לדברי העיתון עשוי להוות חלק מקונסורציום השקעות לקניית המועדון.
מעורבותו של בקהאם יכולה כמובן להיות מועילה עבור כל רוכש פוטנציאלי בהתחשב בהיסטוריה ארוכת השנים שלו במועדון. שמו יישאר לנצח מזוהה עם מנצ'סטר יונייטד, במדיה רשם קרוב ל-400 הופעות בכל המסגרות בין השנים 1993-2003, זכה בשש אליפויות אנגליה, שני גביעים מקומיים ובליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם
דייויד בקהאם
יהפוך לבעלים של יונייטד? בקהאם
(צילום: רויטרס)
לפי הפרסום, בקהאם פתוח לנהל שיחות עם רוכשים פוטנציאליים שיכולים לגייס את כוכב העבר כדי להגביר את סיכוייהם לנצח ולקבל את אישור משפחת גלייזר. אתמול, כזכור, הודיעו בעלי המועדון כי הם בוחנים את מכירת יונייטד ו"בודקים חלופות אסטרטגיות".
על פי הדיווחים בממלכה, האחים ג'ואל ואברם גלייזר דורשים עבור המועדון 6 מיליארד ליש"ט, ואם יצליחו לעשות זאת, מדובר ברווח עצום לאחר שרכשו אותו ב-790 מיליון ליש"ט, ושילמו 165 מיליון ליש"ט בדיבידנדים במשך עשור. יש לציין כי לבקהאם פנו בעבר "משקיעים שונים", על-פי הפייננשיאל טיימס, אך "השיחות מעולם לא התקדמו".
4 צפייה בגלריה
שמו יישאר לנצח מזוהה עם מנצ'סטר יונייטד. בקהאם במדים האדומם
שמו יישאר לנצח מזוהה עם מנצ'סטר יונייטד. בקהאם במדים האדומם
שמו יישאר לנצח מזוהה עם מנצ'סטר יונייטד. בקהאם במדים האדומם
(צילום: AFP)
בקאהם, ששווי הונו מוערך ב-425 מיליון ליש"ט, דווקא עורר סערה בשנה האחרונה ובעיקר לפני תחילת המונדיאל בקטאר. הכדורגלן האגדי הסכים לקבל הצעה להיות שגריר קטאר תמורת 150 מיליון ליש"ט לעשר שנים. בקהאם הפך, אם ירצה או לא, לפרצוף של המונדיאל הזה. פמיניסט וסמל של קהילת הלהט"בים שמוכיח שהכול נמצא וקיים למכירה.
הקומיקאי הבריטי ג'ו לייסט איים על בקהאם כי אם לא יתחרט על החוזה הזה, הוא יגרוס בשידור חי 10,000 ליש"ט. אם בקהאם כן יתחרט, לייסט אמר כי יתרום את הסכום לארגונים העובדים עם קהילות הלהט"ב. גארי לינקר ואריק קאנטונה ביקרו בחריפות את בקהאם. אולי כעת, אם וכאשר יעזור לרוכש פוטנציאלי לקנות את יונייטד, חלקים בממלכה יסלחו לו.
4 צפייה בגלריה
אדם מוחה נגד דייויד בקהאם ונגד קטאר
אדם מוחה נגד דייויד בקהאם ונגד קטאר
בממלכה בינתיים לא שוכחים לו את החוזה עם קטאר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בקהאם
בקהאם
אולי בכל את יחזור לאולד טראפורד? בקהאם
(צילום: AP)
מי שביממה האחרונה שוב עלה שמו כמועמד פוטנציאלי לרכוש את המועדון, ללא עזרה מבקהאם, הוא סר ג'ים רטקליף, הבעלים של ענקית הכימיקלים "אינאוס", שהודיע כבר בחודש אוגוסט האחרון על רצונו לכך. "אם המועדון למכירה, ג'ים הוא בהחלט קונה פוטנציאלי", אמר אז דוברו של רטקליף ל"טיימס" הבריטי. "אם דבר כזה אפשרי, היינו מעוניינים לשוחח במטרה ליצור בעלות לטווח ארוך".
הונו של רטקליף בן ה-69 מוערך בכ-21 מיליארד ליש"ט ובבעלותו כבר שתי קבוצות כדורגל: לוזאן השווייצרית וניס הצרפתית, יריבת מכבי ת"א הערב במוקדמות הקונפרנס-ליג, אותה רכש ב-2019 תמורת 100 מיליון אירו. בכלל, מדובר בחובב ספורט מושבע, שמחזיק בשליש מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס והתגאה בעבר כמי שאוהד את מנצ'סטר יונייטד (למרות שמחזיק במנוי לצ'לסי).