"פייפאל לא מתכננת לרכוש את פינטרסט בשלב זה", כך הבהירה אתמול (יום ראשון) חברת התשלומים, בתגובה לדיווחים כי היא מנהלת מגעים לרכישת פינטרסט בסכום של כ-45 מיליארד דולר. מניית פייפאל מגיבה בעלייה של 6.7% בטרום מסחר בניו יורק, פינטרסט נופלת ב-12%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבוע שעבר דווח על מגעים בין שתי החברות, ולרויטרס נמסר כי פייפאל הציעה 70 דולר למניית פינטרסט, אולם הודגש כי אין מדובר בעסקה ודאית וכי התנאים עוד עשויים להשתנות. אחרי הדיווח החלה לרדת מניית פייפאל והשלימה ירידה של 10%, ומניית פינטרסט עלתה.
1 צפייה בגלריה
פייפאל ופינטרסט
פייפאל ופינטרסט
פייפאל ופינטרסט
(צילום: shutterstock)
לו הייתה יוצאת לפועל במחיר המדווח, עסקת פינטרסט הייתה הרכישה הגדולה ביותר של חברת מדיה חברתית, הרבה מעל העסקה לרכישת לינקדאין ב-2016 על ידי מיקרוסופט ב-26.2 מיליארד דולר.
העניין של פייפאל ברכישה כזאת יכול לנבוע מהרצון לצמיחה במסחר אונליין, מאחר שיותר ויותר גולשים קונים פריטים שהם רואים ברשתות החברתיות, לעיתים קרובות בעקבות משפיענים בפלטפורמות כמו אינסטגרם, טיקטוק ופינטרסט.
פייפאל ביצעה כבר מספר רכישות השנה, ביניהן פיידי היפנית ב-2.7 מיליארד דולר שמספקת שירותי קנה עכשיו שלם אח"כ (BNLP - buy now pay later), וכן את חברת Happy Returns, המסייעת לקונים אונליין להחזיר סחורה שאינם מעוניינים בה, תמורת סכום לא ידוע.
ענקית התשלומים המקוונים הייתה מהזוכים הגדולים של המגפה, כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות, משום שהציבור השתמש יותר בשירותיה כדי לבצע קניות באינטרנט ופעולות נוספות. במהלך 12 החודשים האחרונים מניותיה זינקו בכ-36%, והעניקו לה שווי של כמעט 320 מיליארד דולר.
פינטרסט נמצאת בימים אלה בצומת דרכים לאחר שמייסד החברה אוון שארפ הודיע ​​בשבוע שעבר על פרישתו מתפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי. שארפ מצטרף לחברת LoveFrom, בראשות ג'וני אייב, שכיהן כנשיא לעיצוב תעשייתי בחברת Apple והיה אחראי על העיצוב של רבים ממוצרי החברה.