יו"ר מפלגת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, שכבר סיפק בעבר אמירות מעוררות מחלוקת, התייחס היום (רביעי) לעניין שיעור ההצבעה הנמוך במגזר החרדי העולה מן הסקרים האחרונים, וטען כי הסיבה לכך היא ש"בחברה החרדית יש מנהג כזה, שלא לענות לסקרים בטלפונים. לא רוצים להגיד. 'אנחנו לא יודעים למה הסקר הזה הגיע אליי. אולי זה מס הכנסה, אולי זה ביטוח לאומי'. לכן: 'עזוב אותי, אל תשאל אותי, אל תגיד לי ואל תאמר לי'". את הדברים אמר בריאיון לתחנת הרדיו "גלי ישראל". ברשות המיסים ובביטוח הלאומי העדיפו שלא להתייחס לאמירה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופף
(צילום: שלו שלום)
מי שתפס מיד "טרמפ" על הנושא היה שר האוצר, אביגדור ליברמן, ראש מפלגת "ישראל ביתנו", שהגיב בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי הוא מסכים ש"מס הכנסה פחות מדבר לגולדקנופף וחבריו", לכן חשוב להצביע לו.
לפני כחודש התייחס גולדקנופף בראיון ל-ynet radio לסכסוך שהיה בתוך יהדות התורה בכל הנוגע להמשך סבסוד מוסדות שאינם מלמדים לימודי ליבה וטען: "אי אפשר להגיד היום לילד חרדי או דתי - 'אתה לא יכול ללמוד יותר בבניין, אתה תלמד במקלט'. אי אפשר להגיד - 'רק לכם לא בונים מוסדות, אתם תביאו כסף מחוץ לארץ'. אומרים שהילדים החרדים חייבים ללמוד לימודי ליבה. כל המדינה הזו חיה על המילה הזו - ליבה, ליבה, ליבה. אני לא שומע על כל כך הרבה שומרי שבת כמו שאני שומע על ליבה. זה נראה לי ממש איזה משהו מקודש. בהר סיני לא דיברו על זה, וגם בתורה ואחר כך גם בגמרא".
"אני חי במדינת ישראל הרבה שנים, מאז קום המדינה כמעט", הוסיף. "לא שמעתי שהמדינה מושתית על ליבה, זה גם לא במגילת היסוד שלה ולא במגילת העצמאות".
לאחר מכן טען גולדקנופף כי לימודי הליבה אינם כה חשובים: "אומרים שלימודי אנגלית מקדמים הכול, ושלא תמצאו עבודה אם לא תלמדו אנגלית. ראינו איך התקדמנו. אני רואה איך יוקר המחיה מעמיק, אנשים לא יכולים לקנות חלב או לחם, ולאף אחד אין דיור בר-השגה. חיילים משוחררים לא יכולים לקבל דיור. וכל אלה למדו ליבה". גולדקנופף טען גם כי בחינוך החרדי לומדים "לימודי ליבה" אחרים.