הדלק צפוי להתייקר בחצות הלילה בשל ביטול ההפחתה של שקל אחד במס הבלו וחתימת צו חדש להפחתת המס ב-33 אגורות בלבד עד סוף דצמבר. באוצר דנו בנושא מספר ימים, ולאחר שנמצא מקור תקציבי, ניתן גם אישור משפטי לעניין. במשרד האנרגיה היו אמורים לפרסם אתמול (ג') את המחיר החדש אך הודיעו: "נפרסם מחר, בהתאם למידע העדכני ביותר שיתקבל ממשרד האוצר בנוגע לרכיב הבלו על הבנזין".
מחיר ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי בתחנות הוא כיום 6.46 שקלים, לאחר עליה של 9 אגורות שהייתה בראשית חודש נובמבר. לפי ההערכות, הירידה במחיר הנפט באגן הים התיכון וירידה קלה בשער הדולר מאז סוף החודש שעבר, צפויים להביא להפחתה במחיר של כ-35-40 אגורות, ולכן, משום שנחתם צו חדש שיביא לעליה של 70 אגורות במס, המחיר החדש יעמוד על כ-6.80 שקלים.
לפי טיוטת הצו שפורסם, הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 100 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
דלק
(צילום: shutterstock)
רק לפני שלושה חודשים מחיר ליטר דלק בישראל חצה את רף שמונה השקלים והתקרב לשיא בכל הזמנים שנרשם בספטמבר 2012 - 8.25 שקל לליטר בשירות עצמי.


באמצע החודש הייתה אמורה ההפחתה של המס על הדלק לפקוע, אולם שר האוצר אביגדור ליברמן הצליח להשיג הסכמה של היועצת המשפטית לממשלה להאריך את הצו בעוד שבועיים, עד לסוף חודש נובמבר, כדי לגשר על התקופה הקצרה שבין הממשלה היוצאת לממשלה החדשה, כעת ניתן כאמור אישור נוסף.
יצוין כי על פי הצו שעליו חתם שר האוצר היוצא עוד באמצע הקיץ, המס על הסולר יופחת במחצית השקל עד לסוף חודש דצמבר וצו זה יישאר בתוקפו גם עם מינויו של שר אוצר חדש.
פורסם לראשונה: 16:29, 29.11.22