בבנקים ובבתי ההשקעות לא מוציאים מכלל אפשרות שבקרוב נראה את הספרה ארבע בשער האירו וכי גם הדולר יתקרב לשער כזה. זאת, ככל שיתקרב בתוך ימים מועד האישור הסופי של חלק מהחוקים הכלולים במהפכה המשפטית, ולא תהיה התקדמות לכיוון של מגעים להשגת פשרה או לעצירה מוחלטת של החקיקה לפני סוף מושב החורף של הכנסת בעוד כשבועיים.
הבוקר (שלישי) המשיך השקל להיחלש עוד מול הדולר והאירו, זאת בעת שברוב ארצות העולם המטבעות מתחזקים מול הדולר על רקע התחזיות שעליית הריבית בארה"ב תצטמצם או אף תיעצר לחלוטין בשבוע הקרוב על רקע קריסת הבנקים בארה"ב בימים האחרונים. שער הדולר היציג נקבע על 3.62 שקלים והאירו נקבע על 3.89 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות הסביר הבוקר: "ירידות השערים בבורסות באירופה ובארה"ב אמש, תרמו לביקוש למט"ח ולפיחות השקל, כמו גם המשך החקיקה בכנסת. תשומת הלב מופנית היום לנתוני האינפלציה בארה"ב. ההערכה שעליות המחירים יתמתנו וכי הבנק המרכזי עשוי על רקע משבר הבנקאות האמריקאית, לעצור את העלאת הריבית בשלב הנוכחי במטרה למנוע את החרפת המשבר".
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בישראל יתפרסם מחר מדד המחירים לצרכן והוא צפוי להשפיע יחד עם היחלשות השקל, אם תימשך, על החלטת הריבית של הוועדה המוניטארית של בנק ישראל ב-3 באפריל. ההערכות כעת הן שהריבית תעלה בשיעור מתון יותר של רבע אחוז.
"תשומת הלב בשווקים מופנית לתהליכי החקיקה בישראל ועשויה לתרום למימוש אחזקות בשוק האג"ח הישראלי, מצד משקיעים זרים. מהלך זה יעלה את ריבית השקל ובמקביל ייצור עודפי ביקוש למט"ח ופיחות", הוסיף פריימן.
פורסם לראשונה: 10:08, 14.03.23