בהתאם להוראתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביומו הראשון בתפקיד, רשות המיסים פרסמה אמש (שני) צו המבטל את המס שהוטל על קניית כלים חד- פעמיים, שנועד להפחית את השימוש בכלים מפלסטיק.
לפי הצו, "המס יבוטל בשלב זה רק עד סוף 2023, זאת בציפייה שביטול המס יוזיל את מחירם של המוצרים לצרכן. בתום השנה יבחנו יעילותו בהוזלת המחיר לצרכן וכן העלות התקציבית".
הפסד הכנסות המדינה מהמס צפוי לעמוד על 330 מיליון שקלים, ולפי משרד האוצר, דרך מימון הפסד הכנסות המדינה בשל צו זה, היא הפחתת שיעור הפרשת המס לפי חוק מיסוי מקרקעין, לקרן תשלום פיצויים בעד נזקי מלחמה ובצורת, ולצורך כך יקודם תיקון לתקנות תקנות מס רכוש וקרן פיצויים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
3 צפייה בגלריה
חד פעמי
חד פעמי
חד פעמי
(צילום: shutterstock)
סמוטריץ הורה כאמור בפגישת ההנהלה הראשונה שהתקיימה בשבוע שעבר באוצר להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת. לפי חישובים של רשות המיסים מדובר בהפסד גביית מיסים שנתי של כ-1.2 מיליארד שקלים על שני סוגי המס, שהם כ-100 מיליון שקל בחודש. המס על המשקאות הממותקים והחד פעמי נכנס לתוקף בדיוק לפני שנה בינואר 2022, במטרה להפחית את צריכת המשקאות הממותקים ואת השימוש המזיק לסביבה במוצרים חד-פעמיים.
3 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מסר אז: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך".
3 צפייה בגלריה
"מברך על ביטול 'מס ליברמן'". יו"ר ועדת הכספים משה גפני
"מברך על ביטול 'מס ליברמן'". יו"ר ועדת הכספים משה גפני
"מברך על ביטול 'מס ליברמן'". יו"ר ועדת הכספים משה גפני
(צילום: גיל יוחנן)
צו להפחתת מיסים הוא בסמכות שר האוצר. והפחתת המס תיכנס לתוקף לאחר חתימת שר האוצר על צו שיוכן ברשות המסים ופרסומו ברשומות. נוסח הצו יונח על שולחן הכנסת שבה ניתן יהיה לבקש דיון בנושא שאינו מונע את כניסת הצו לתוקף.