חברת ההזנק "קונסטרו", שטענה כי המשקיע המוביל נסוג מהשקעה לאור חששות לבצע השקעות בישראל נוכח "המהפכה המשפטית", עומדת למכירה. כך עולה מדוח ראשון שהגישה היום (שישי) נאמנת החברה, במסגרתו נכתב כי היא מעמידה את החברה למכירה ומבקשת להאריך את צו הקפאת ההליכים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
כמו כן, הנאמנת, עו"ד דנית רימון ממשרד עו"ד ארנון, תדמור-לוי, הגישה באמצעות עו"ד צליל חודאדי דוח ראשון מטעמה, במסגרתו ביקשה את אישור השופט חגי ברנר להתיר לה להוציא למי מעובדי החברה מכתבי סיום העסקה.
1 צפייה בגלריה
מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית, תל אביב
מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית, תל אביב
מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. למצולמים אין כאשר לנאמר בכתבה
(צילום: מוטי קמחי)
הנאמנת ציינה בדוח כי "לאור המצב הכלכלי בו מצויה החברה, עם סכומים נמוכים ביותר בקופתה אשר אינם מאפשרים, בשלב זה, לכסות את הוצאותיה השוטפות, רק עסקת מכר מהירה, במסגרתה ירכוש רוכש את החברה כמקשה אחת, תמקסם את פירעון החוב לנושים ותאפשר שיקומה של החברה ואת המשך העסקת חלק ניכר מעובדיה".
עוד עולה מהדוח כי הנאמנת מנהלת משא ומתן עם מספר גורמים, ואף פרסמה הזמנה להציע הצעות. הנאמנת מציינת כי "הואיל וחלק מעובדי החברה מהווים מרכיב משמעותי וקריטי בהליך המכר, ובשים לב לכך שאין בקופת החברה, נכון להיום, די כספים לתשלום שכר העובדים - הרי שיש צורך ממשי לקדם עסקת מכר באופן בהול, כל שכן בשים לב לכך שמספר עובדים ששכרם לא שולם זה למעלה מחודשיים, הם עובדים החיוניים להצלחתו של הליך המכר".
חברת קונסטרו פנתה לאחרונה לסיוע בית משפט לאחר שנקלעה לקשיים והעלתה לראשונה טיעון לפיו היא נקלעה ל"סערה מושלמת", בין השאר "לאור חששות הולכים וגוברים של משקיעים לבצע השקעות בישראל נוכח הרפורמה/המהפכה המשפטית ההולכת וקרבה. על רקע זה נסוגו מספר משקיעים, וביניהם המשקיע המוביל במסגרת סבב ההשקעה הנוכחי בחברה, מכוונתם הקודמת להשקעה בחברה, ממש ערב השלמתו, מהלך אשר הכשיל את החברה מלהשלים את סבב ההשקעה במועדו והותירה בפני שוקת שבורה".
עו"ד דנית רימוןעו"ד דנית רימוןצילום: תומר יעקבסון
השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינה בסוף מרץ לחברה את עו"ד רימון כנאמנת זמנית והוציא לבקשת החברה צו הקפאת הליכים שמונע מנושיה לפתוח או להמשיך בהליכים משפטיים כנגדה. זאת, לאחר שהחברה נקלעה לחובות של כ-4.5 מיליון דולר.
חברת קונסטרו היא חברה פרטית שהתאגדה בשנת 2017 ומוחזקת על ידי מספר בעלי מניות שונים, חלקם קרנות ותאגידי הון סיכון אשר ביצעו השקעות בחברה במהלך שנות פעילותה. סך כל ההשקעות בחברה עומד על כ-19.5 מיליון דולר. הדירקטורים של החברה הם מיכאל ששון, המשמש גם כמנכ"ל החברה ושלום בלעיש.
מדובר בחברת הזנק (סטארטאפ) טכנולוגית המפתחת וממסחרת פלטפורמת בינה מלאכותית עבור תהליכי בנייה. במסגרת הבקשה לצו פתיחת הליכים שהגישה החברה במרץ האחרון, נכתב באמצעות עוה"ד ישראל בכר ועומר קלנר ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ ושות', כי "בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חברות בנייה מובילות בארץ כדוגמת קבוצת אשטרום , י.ח דמרי ואף חברות בנייה מובילות בארה"ב, קוריאה ויפן".
עוד נטען במסגרת הבקשה, כי "החברה נקלעה לסערה מושלמת על רקע הטלטלה העוברת בימים אלה על ענף ההייטק הישראלי, מבית ומחוץ, הן מחמת המשבר הכלכלי העולמי, קריסת בנקים בחו"ל שפגעו בציבור משקיעים רחב והן לאור חששות הולכים וגוברים של משקיעים לבצע השקעות בישראל".