האירו ירד הבוקר (שני) לשפל חדש במסחר הרציף של 3.30 שקלים, והדולר ירד עד 3.22 שקלים. אחרי התחזקות השקל, במערכת הפיננסית העריכו שהתערבות של בנק ישראל במסחר הולכת וקרבה, ובמהלך היום חל מהפך במגמה, כאשר שערו היציג של הדולר נקבע על 3.265 ושערו היציג של האירו על 3.329. אחר הצהריים המשיכו המטבעות להתחזק על חשבון השקל - אך עדיין מדובר בשערים נמוכים מאוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יורו אירו
יורו אירו
אירו
(צילום: שאטר סטוק)
להתחזקות השקל יש מספר סיבות, ביניהן מבצע "עלות השחר" שהסתיים בהצלחה רבה תוך שתי יממות ושבע שעות, וכמובן החשש ממיתון בארה"ב ובאירופה, שגורם להיחלשות במטבעות שם. נתוני האינפלציה שפורסמו בארה"ב מעידים על ירידה בקצב השנתי ל-8.5% - נתון שתומך גם הוא בהיחלשות הדולר, מכיוון שייתכן והעלאת הריבית הקרובה בארה"ב תהיה בשיעור נמוך יותר מהמצופה.
כמו תמיד, כאשר יש זעזועים בשער השקל - יש מי שמרוצים מאוד ויש מי שמאוכזבים מאוד. הפעם המרוצים הם כל הישראלים שבחודש השיא של החופשות בשנה, אוגוסט, יחסכו מאות שקלים ואף יותר בעת שהייתם בחו"ל, בשל ההיחלשות הרבה של הדולר ושל האירו, שישפיעו על הקניות בחו"ל, שכירת חדרים בבתי המלון וגם רכבים, וכמובן רכישת כרטיס הטיסה.
לעומת הנופשים, מי שמודאגים ומאוד לא מרוצים הם היצואנים והתעשיינים, שדווקא בחודשים האחרונים הייתה להם עדנה, כאשר הדולר עלה משער השפל של 3.04 שקלים לשער גבוה מ-3.5 שקלים - עלייה של כ-15%, והאירו התחזק גם הוא בכ-5%.
פורסם לראשונה: 09:32, 15.08.22