מספר המשרות הפנויות בחודש יולי עמד על כ-116,948 לעומת כ-122,228 ביוני. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ה'). כמו כן, שיעור המשרות הפנויות במשק מממשיך לרדת ועומד על 3.7%. מדובר בהמשך מגמת הירידה של החודשים האחרונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
עמדת עבודה במשרד
עמדת עבודה במשרד
עמדת עבודה ריקה במשרד
(צילום: Shutterstock)
נתונים אלה יכולים להעיד על האטה כלשהי מאחר וייתכן שמחפשי עבודה מתפשרים על מקומות עבודה בגלל יוקר המחיה. כמו כן זה יכול להעיד על כך שמעסיקים מתחילים להדק את החגורה ופחות פועלים לפתוח משרות.
עם זאת, דווקא בתחום ההייטק הביקוש לעובדים עלה מעט יחסית לחודש שעבר, וזאת אחרי חודשים של ירידה במספר המשרות הפנויות בתחום. בחודשים מאי עד יולי לעומת אפריל עד יוני עלה מספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה ב-3% ל-5,520. מספר המשרות הפנויות הממוצע של מהנדסים (מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות וכד') עלה ב-5% ל-9,367.
מנגד, נרשמה ירידה של 9% בקרב הנדסאים וטכנאים ל-3,735 וירידה של 7% בקרב עובדי מכירות (סוכני מכירות, נציגי מכירות, עוזרי מכירות בחנויות ומוכרים בדוכנים ובשווקים) ל-10,338.