חברי דירקטוריון מגדל אחזקות מתקפלים מההחלטה שהוביל בעל השליטה שלמה אליהו על הדחתו של ניר גלעד מתפקיד יו"ר החברה הבת מגדל ביטוח. מניית מגדל מטפסת בשעה זו ב-5% בבורסה בתל אביב, בשל ההערכה המתחזקת כי אליהו עשוי למצוא עצמו בקרוב מחוץ לדירקטוריון החברה. זו העלייה הגבוהה ביותר במדד, מול עליות של 1%-2% בהראל והפניקס.
ל"כלכליסט" נודע כי לפני שעה קלה שלחו הדירקטורים מכתב נוסף ליו"ר רשות שוק ההון משה ברקת, בו הודיעו לו כי ינהגו לפי הנחייתו כפי שהיא מופיעה במכתב ששלח להם ביום חמישי האחרון. במכתב זה דרש מהם ברקת שלא לבצע שום שינוי במשרת יו"ר או מנכ"ל מגדל.
1 צפייה בגלריה
מימין: משה ברקת הממונה על שוק ההון. משמאל: שלמה אליהו בעל השליטה במגדל
מימין: משה ברקת הממונה על שוק ההון. משמאל: שלמה אליהו בעל השליטה במגדל
מימין: משה ברקת הממונה על שוק ההון ושלמה אליהו בעל השליטה במגדל
(צילום: אוראל כהן)
מכתב ההתקפלות נשלח שעתיים לאחר מכתב ששלחו הבוקר דירקטורים במגדל אחזקות, ובו עמדו מאחורי ההחלטה מיום חמישי להדיח את גלעד מתפקיד יו"ר מגדל ביטוח. הדירקטורים החתומים הם מירב בן כנען ושלמה הנדל והדח"צים, עוזי מוסקוביץ', אריה מיטקביץ' וגבי פיקר. הדירקטור חיים רמון שסירב להצטרף למאבקם של הדירקטורים וברקת לא חתם על המכתבים.
נראה כי הדירקטורים חששו מסנקציות של ברקת כלפיהם עד כדי הרחקה מדירקטוריון מגדל ביטוח, אחרי שהבהיר כי לא יקבל החלפה של יו"ר נוסף בחברה שהחליפה תשעה מנכ"לים ויו"רים מאז רכש אליהו את השליטה ב-2012.
ברקת השיב למכתב הראשון של הדירקטורים מהבוקר במהירות תוך הבהרה שלא יחזור בו מעמדתו, אבל זימן את הדירקטורים לפגישות אישיות עמו. הדירקטורים ביקשו לקיים עמם פגישה נוספת בקבוצה רחבה יותר, כדי שיוכלו להבהיר את עמדתם ולהביע את חששם ליציבות החברה.