קרן פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, מרחיבה את עסקי המזון שלה - תרכוש את צאם, המתמחה בייצור מוצרים מיובשים. כך נודע ל-ynet. בעקבות ההודעה זינקה היום (ג') מניית צאם ב-37% בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עגבניות מיובשות
עגבניות מיובשות
עגבניות מיובשות
(צילום: מיכל וקסמן)
קרן פימי, בראשות ישי דוידי, תבצע את הרכישה באמצעות חברת "דין שיווק וקליה", בה היא מחזיקה ב-50% מהמניות. דין מתמחה בשיווק והפצה של מזון ופיתוחים ובעלת המותג "השקדיה", יצרנית החמוצים "בית השיטה" ו"ששון הקולה".
צאם מתמחה כאמור במזון מיובש, כמו אבקת עגבניות ומוצרי עגבניות שונים, ביניהם רכז, קוביות, רוטב פיצה וכד'. בנוסף למכירת מוצרי מזון העוברים תהליך של יבוש, בבעלותה גם 27% בחברה תורכית העוסקית בעיבוד ביצים שלמות לתעשייה.
לפי כחצי שנה הפתיעה פימי ונכנסה לראשונה לתחום המזון כאשר רכשה 50% מבעליה של חברת דין, יגאל אללי, במטרה להרחיב את פעילותה של דין באמצעות רכישות נוספות בתחום. היעד הוא להגיע למכירות בשווי של מיליארד שקל ולהנפיקה.
יש לציין כי בעקבות הגאות בענף המזון בקורונה, כל קרנות ההשקעות בישראל בחיפוש אחרי השקעות בתחום המזוון. לאחרונה רכשה קרן קדמה את חברת "תבליני מימון" וקרן פורטיסימו רכשה את "שמן", לאחר שבעבר רכשה את סוגת ותעשיות מלח. קרן לנטרן של ריצי הנטר עמדה לרכוש את יצרנית הוופלים "מנעמים", עסקה שהממונה על התחרות סיכלה.
צאם מזון נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשווי של כ-49 מיליון שקל ומצויה בשליטת משפחת שבי, העוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית המזון. בעבר היתה גם בעלת פעילות בישראל בתחום הביצים לתעשייה, שנמכרו בשנת 2018 לשמואל לסר, משווק הביצים הגדול בישראל, ושותף אמריקני-יהודי המשווק ביצים בארה"ב.
צאם סיימה את שנת 2020 עם מכירות בסך 24 מיליון דולר ורווח נקי בסך 565 אלף דולר. בעקובת פרסום הידיעה דיווחה היום חברת צאם כי היא במגעים ראושניים להשקעה בה על ידי חברת בת של קרן פימי וכי טרם גובש מתווה.