1 צפייה בגלריה
מכללת צפת הרחבה
מכללת צפת הרחבה
הרחבת מכללת צפת
(הדמיה: שוורץ בסנוסוף אדריכלים)
לא רק מכללה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית להרחבת מכללת צפת, כך נודע ל-ynet ו"ממון". התוכנית כוללת הקמת מבנה משולב מסחר, אקדמיה, מלונאות ומעונות סטודנטים במפלס רחוב ירושלים ההיסטורי בכניסה לעיר העתיקה. בסך הכל כוללת התוכנית 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 3,000 מ"ר עבור חדרי לימוד וכנסים ו-9,200 מ"ר עבור מעונות סטודנטים הכוללים 360 מיטות.
הוועדה החליטה לשמר שימוש תיירותי שהיה קיים בתוכנית מאושרת, ולאפשר יחידות אירוח מלונאי במבנה. כמו כן, תתאפשר השכרת חדרי המעונות כחדרי נופש בתקופות הקיץ והחופשות. תכנון חזיתות המבנה יעשה בהתאם לאופי הבנייה של העיר העתיקה ותוך אזכור המבנה ההיסטורי "בית שלווה", שהיה קיים במגרש והיווה נקודת ציון במלחמת העצמאות וחלק מתולדות העיר.
המתחם משתרע על שטח של כ-4.4 דונם בסמוך לקמפוס המכללה הקיים והוא אף יכלול חניון ב-7 מפלסי חניה, מתוכם 2 קומות תת קרקעיות, על שטח כולל של 16 אלף מ"ר ובסך הכל 380 חניות. המכללה תעמיד חלק מהחניון כחניון ציבורי לכל ימות השנה, ובזמן חופשות ואירועים את רובו לטובת הציבור.
התוכנית, שקודמה על ידי המכללה האקדמית צפת ונערכה על ידי אדריכלים גבי שוורץ ופנינה רוזנברג, ממוקמת על מדרון מצודת צפת, בסמוך לתחנה המרכזית של העיר. מהוועדה נמסר כי הקמת המעונות בסמוך למכללה תמנע הגעה יומיומית של סטודנטים ברכב ותקל בעומסי התנועה.
יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן, מסר: "לתוכנית חשיבות רבה בהתפתחות מכללת צפת, שתרומתה משמעותית כמוסד אקדמי מוביל בארץ ובצפון, וכן לחיזוק ולפיתוח צפת עצמה - העיר הגדולה והמרכזית בגליל המזרחי, שהיא מוקד שירותים אזורי. המודל של המכללה, הבנויה בלב המרקם העירוני, מהווה דוגמה לדרך שבה מוסדות כאלה צריכים להשתלב בתוך הערים ולא מחוצה להן".