1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום באשקלון זיכה לאחרונה מחמת הספק גבר שהואשם בתקיפת אשתו לאחר שקבע כי לא ניתן להכריע בין הגרסאות של שני הצדדים. בתוך כל מתח השופט חיים נחמיאס ביקורת חריפה על התנהלות השוטר שהגיע לביתם של בני הזוג, שתועד מאיים על האישה שאם לא תתלונן במשטרה - הוא ייקח אותה בכוח באזיקים.
בני הזוג נשואים 50 שנה. בכתב האישום שהוגש נגד הבעל נטען כי באוגוסט האחרון הוא דחף את אשתו ועיקם את היד שלה. בעדותה בבית המשפט ציינה האישה שהיא מבולבלת ולא זוכרת את האירוע. אחר כך אמרה שהיא סולחת לבעלה ורוצה לגמור עם זה. בהמשך סיפרה שבעלה התפרץ עליה בפתח הדלת אבל היא לא זוכרת יותר מזה. בעקבות זאת ביקשה המדינה להרשיע את הנאשם על סמך התלונה של האישה במשטרה ולא על בסיס העדות.
מנגד כפר הבעל במעשים שיוחסו לו. הוא טען שאשתו מעוניינת לסלק אותו מהבית והוא לא עשה לה כלום. הסנגור שלו ביקש לזכות אותו בטענה שמדובר בגרסה מול גרסה, ואין מספיק ראיות לביסוס הרשעה על סמך התלונה בלבד.
הסנגור הוסיף כי נראה שהשוטרים כפו על האישה להגיש את התלונה. הוא הפנה לסרטון ממצלמת הגוף של השוטר שהגיע למקום, שבו נשמעת האישה אומרת שהיא לא מעוניינת להגיש תלונה והשוטר מאיים עליה שאם לא תבוא – הוא ייקח אותה בכוח ובאזיקים.
השופט חיים נחמיאס כתב: "קשה היה לשמוע ולהאמין שכך שוטר מתייחס למתלוננת. אמת ונכון הדבר שלא כל מתלוננת רצה להגיש תלונה. אך ישנן דרכים ראויות וחוקיות לגבות עדות ממתלוננת וברור, שלא בדרך שהדבר נעשה כאן. המדובר באיומים חמורים מצד השוטר.
"אין להוציא מכלל אפשרות סבירה שבמצב דברים זה שאליו נקלעה המתלוננת נוכח איומי השוטר כלפיה לא ראתה ברירה, אלא כאנוסה להצטרף לשוטרים, להגיע לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה כנגד בעלה, וקיים חשש שבתלונתה העצימה את הדברים, או לא דייקה בהם".
השופט הבהיר כי ההתנהגות של השוטר לא מבססת זיכוי אלא רק מחזקת את המסקנה שיש להתייחס לגרסת האישה בזהירות. הוא הוסיף כי באופן כללי גרסתה לא הייתה נחרצת או חד-משמעית, וגם אם הגרסה של בעלה לא הייתה "נקייה מספקות" לא הוא זה שצריך להוכיח את חפותו.
בסופו של דבר השופט לא שוכנע שגרסת האישה עדיפה על גרסת הבעל, ונוכח העובדה שאין ראיות אחרות מלבד עדויותיהם ציין כי צו הלב והמצפון לא מאפשר לו להרשיע אותו. לפיכך נקבע כי הנאשם זכאי מחמת הספק מהעבירה שיוחסה לו.
• לקריאת הכרעת הדין המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות עורכי הדין לא צוינו בהכרעת הדין • עו"ד יוגב אסייג עוסק במשפט פלילי • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין