עמירם גיא, אחד מבעלי חברת סלטי שמיר הנמצאת בעיכוב הליכים בתקופת חירום בשל נגיף הקורונה, פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למכירת דירה הנמצאת בבעלותו ברמת השרון אשר שועבדה על ידו לבנק דיסקונט. השופט אלכסנדר רון אישר את הבקשה.

גיא, המיוצג על ידי עו"ד שלום גולדבלט וד"ר איל בן זקן, ציין בפני בית המשפט כי כל התמורה ממכירת הנכס תשמש לפירעון המשכנתא. נודע כי החוב של גיא לדיסקונט הוא על הלוואות שנטל והזרים לסלטי שמיר לאורך השנים. יש להדגיש כי לא מדובר בדירת המגורים של גיא עצמו. גיא מציין בבקשה כי היא מוגשת בהסכמת הבנק שהוא הנושה המבוטח בנכס ובהסכמת מנהל ההסדר של חברת סלטי שמיר. הדירה אותה מבקש גיא למכור היא בת 6 חדרים בקומה 9 ברמת השרון.
1 צפייה בגלריה
עמירם גיא
עמירם גיא
עמירם גיא. מחזור של 120 מיליון שקל בשנה
(צילום: עמית שעל)
בתחילת מאי הגישה סלטי שמיר בקשה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב ובית משפט נעתר לבקשת החברה לעיכוב הליכים ואף נתן צו עיכוב הליכים נגד המנהלים עמירם גיא ויעקב גינצבורג.
במסגרת הבקשה שהגיש נטען כי "קודם להגשת הבקשה לעיכוב הליכים ולמתן הצו לאיסור דספוזיציה על נכסי גיא, התקבלה בידי גיא הצעה לרכישת זכויותיו בנכס מאת הרוכש בתמורה ל-4.5 מיליון שקל. לגיא אין כל קשר לרוכש, והמחיר הינו מחיר שוק".
לאחרונה בית המשפט נעתר לבקשת חברת סלטי שמיר ומנהל ההסדר שמונה לה, עו"ד קובי אמסטר, ואישר לה לקבל מימון ביניים בסך 4.5 מיליון שקל. בין השאר על מנת לשלם משכורות ל-250 עובדי החברה ולהפעיל את החברה כעסק חי. שמיר היא חברת הסלטים השלישית בגודלה ויצרנית המותג הפרטי של שופרסל, עם נתח של 9.4% משוק הסלטים בארץ. מחזור מכירותיה עומד על כ-120 מיליון שקל בשנה.
בשנים האחרונות, עברה שמיר מספר משברים, ביניהם מציאת חיידקי סלמונלה במוצריה, וכן נפגעה מהעובדה ששוק הסלטים נמצא בירידה. משבר הקורונה גם לא הקל על החברה. כמו כן, מדובר בשוק בו שולטות (80%) שתי ענקיות: שטראוס עם "אחלה" ואסם עם "צבר".
בנק דיסקונט מיוצג על ידי עו"ד רון חכים.