עוד בזבוז של מאות אלפי שקלים מכספי תקציב המדינה על הטבות לחברי הכנסת. ועדת הכנסת תדון מחר (ב') בישיבה מיוחדת בהגדלת מספר חברי הכנסת בתפקידים שיעניקו להם שכר גבוה יותר מאשר חבר כנסת "רגיל".
כך ימונו שלושה סגנים חדשים ליושב ראש הכנסת, כאשר שכרם גבוה משכר ח"כ ללא תואר כבוד - וזאת בנוסף לשישה הסגנים המכהנים בתפקיד כבר היום. כמו כן הוחלט על הקמת שלוש ועדות מיוחדות נוספות בכנסת, כדי להעמיד בראשן חברים מסיעות האופוזיציה - שטענו בצדק, בתמיכת בית המשפט העליון, כי קופחו בציוות חבריהם לוועדות השונות. גם שכר ראשי ועדות בכנסת גבוה משכרו של ח"כ "רגיל".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת. עוד תפקידים מיותרים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כמו כן ימונו שישה ממלאי מקום קבועים לראשי ועדות בכנסת, ששכרם יעלה רק אם יכהנו בפועל כיושבי ראש הוועדה תקופה מסוימת.
שכר הבסיס של חבר כנסת ללא תואר בכנסת או תפקיד שיוסיף על שכרו, הוא כיום 45,274 שקל ברוטו לחודש. אם ימונה חבר כנסת ליו"ר ועדה או לסגן יו"ר הכנסת יקפוץ שכרו ל-47,549 שקל, 2,275 שקל יותר משכרו היום בחודש.
המשמעות היא ששכרם של לפחות שישה חברי כנסת יועלה ביותר מ-2,275 שקל בחודש, שהם כ-13,650 שקל תוספת שכר בחודש ו-163,800 שקל תוספת תקציב לשכר חברי הכנסת בשנה. בקדנציה מלאה של הכנסת לארבע שנים וחצי מדובר בעוד 737 אלף שקל.
יצוין כי שכרו של יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הוא כיום 56,345 שקל ושכר יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, הוא 50,673 שקל.
תוספות אלה מגיעות ברקע ההתנהלות הכללית של הממשלה הנוכחית, שעל אף הבטחותיה מינתה מספר שרים גדול במיוחד. רק ביולי מינתה הממשלה את ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) לשר במשרד ראש הממשלה, על מנת לרצותו שלא יצביע נגד תקציב המדינה. בנוסף מינתה הממשלה את ח"כ יאיר גולן (מרצ) לסגן שר במשרד הכלכלה והתעשייה, ובשל התפטרותו של אבידר מהכנסת נכנס, במסגרת החוק הנורבגי, עוד חבר כנסת למשכן, בעלות של 1.7 מיליון שקל בשנה.
בכך עלה מספר השרים ל-28 במספר ומספר סגני השרים לחמישה. מנתוני משרד האוצר המעודכנים עולה כי עלות לשכת שר בממשלה ה-36 היא כ-6.534 מיליון שקל בשנה. עלות לשכת סגן שר מגיעה לכ-2.2 מיליון שקל בשנה.