יושבת לה חבורת פוליטיקאים ביומו של ערב יום הזיכרון בלשכתו של שר האוצר, בדחיפות רבה. לא, הם לא דנים בתוספת מיידית של תקציבים לטיפול בהלומי קרב. זה לא יוסיף להם מנדטים בבחירות החמישיות. הם דנים בעניין חשוב ביותר ביום העצוב הזה - תוספת של מיליונים לישיבות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ולא, הם לא מתביישים. עובדה. ח"כ משה גפני, מנהיג יהדות התורה, וח"כ בצלאל סמוטריץ', ראש המפלגה הציונית - כן ציונית, כמה אירוני ביום הזיכרון - מתגאים בהישג המנותק שלהם.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני
ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני
ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני
( צילום: אבי מועלם, אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס)
סמוטריץ' מצייץ בטוויטר, שעות לפני צפירת ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל הקדושים: "בדיון דחוף שהתקיים עכשיו אצל שר האוצר, עם אנשי האוצר, ח"כ משה גפני ואני, בהמשך לפנייתי לשר אתמול, הגענו לסיכום על שמירת ערך נקודה לשלושת החודשים הקרובים כפי שסוכם בוועדת הכספים עם אישור נוסחת התקציב ההמשכי לשנת 2021. אני מודה לשר האוצר, לח"כ גפני, לאנשי אגף התקציבים והחשב הכללי".

פירוש רש"י: מיליוני כספים יועברו לישיבות. לא להלומי קרב, לא לרווחה, לא לבריאות, לא לחינוך, לא להעלאת קצבאות הקשישים, לא לנוער בסיכון, לא למאבק בתאונות הדרכים ששוב מתרבות, לא למאבק חירום באלימות במשפחה, לא לתגבור המשטרה במגזר הערבי. מה אכפת לסמוטריץ' ולכץ מכל אלה בערב יום הזיכרון?
"זה רק כמה מיליונים. לא משהו חשוב במיוחד", עונה לנו מקורב לשר האוצר. "הבטיחו לנו, אז באנו לקבל", אומרים במפלגת הציונות הדתית ובסביבת ח"כ גפני. הבטיחו גם תקציבים למאבק בפשיעה, להקטנת הצפיפות בכיתות, לתגבור התחבורה הציבורית, להעלאת התמיכה בקשישים. הבטיחו. אז מה. רק שלכל אלה אין מי שידאג בכנסת, בניגוד לתלמידי הישיבות.
ולא. אין לנו דבר נגד תלמידי הישיבות. ואין לנו גם שום התנגדות לרעיון ש"הבטחות יש לקיים". אבל בערב יום הזיכרון להגיע ללשכת שר האוצר, אחרי המקרה הנורא שבו שרף עצמו הלום קרב בפתח לשכה אטומה של משרד הביטחון, ולדרוש כספים עבור חלק מהלומדים בישיבות שלא שירתו יום אחד בצה"ל? זה כן.
אני חי בתוך משפחה עם שכול. הימים האלה קשים במיוחד למאות אלפי בני משפחות שאיבדו את יקירהם. הפגישה הזאת בלשכת שר האוצר הגבירה את הכאב. אתם לא מנותקים שם, אנשי משרד האוצר ונציגי המפלגות. מנותקים זאת מילה חלשה מדי. אתם פשוט אטומים.