התחרות עם אפל פיי והחשש מהגעתה של גוגל פיי לארץ, מביא את הארנק הדיגיטלי ביט (bit) לצאת במבצע חריג: קונים בפעם הראשונה באמצעות ביט על-ידי הצמדת הטלפון הנייד למסופון, בכל סכום, ומקבלים פיצה משפחתית של דומינו'ס בשווי 74.90 שקל במתנה עד הבית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המבצע, למשתמשים ראשונים בלבד, החל היום, 25 במאי ויימשך עד 14 ביוני, או עד ש-40 אלף הלקוחות הראשונים יממשו אותו. המשתמשים יקנו בכל סכום באמצעות ביט והטלפון (אפילו בשקל אחד) ואז יקבלו סמס עם קופון הטבה. כלומר, מדובר בהטבה בשווי שקרוב לשלושה מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
הארנק הדיגיטלי של ביט
הארנק הדיגיטלי של ביט
הארנק הדיגיטלי של ביט
(צילום: בנק הפועלים)
בארנק הדיגיטלי של ביט יכולים להשתמש רק מחזיקי טלפון עם מערכת ההפעלה אנדרואיד ורק מחזיקי כרטיסי האשראי של בנק הפועלים, מאסטרקארד וביט קארד. לאפליקציית ביט יש מעל חמישה מיליון הורדות, אך רוב המורידים לא משתמשים בה כארנק דיגיטלי אלא כאפליקציה להעברת תשלומים בין אנשי קשר. כדי להשתמש בה כארנק דיגיטלי יש להירשם לארנק בתוך האפליקציה.
3 צפייה בגלריה
דומינוס פיצה
דומינוס פיצה
דומינוס פיצה
(צילום: בר כהן)
מדובר במבצע עידוד שימושים אחרי שביט עודדה לקוחות בשלב הראשון להירשם לארנק בלבד. בחברות האשראי והבנקים מנסים לעשות חינוך שוק לא טריוויאלי לצרכנים כדי שאלה ישתמשו בטלפון הסלולרי עבור תשלום בקופות ולא בכרטיס האשראי. גם כיום, רוב מחזיקי כרטיס האשראי בישראל עדיין משלמים באמצעות כרטיס אשראי ולא באמצעות הטלפון הנייד (בו מוזן מספר כרטיס אשראי עבור התשלום במגע).

לפי הערכות, יותר מ-200 אלף משתמשים הצטרפו לאפל פיי תוך מספר שבועות, מאז השירות החל לפעול בישראל. שירות גוגל פיי יושק בישראל בסוף הרבעון השלישי או בתחילת הרבעון הרביעי של השנה. זה יאיץ את התחרות בענף לקצה, כך מעריכים בשוק. גוגל שלחה איתותים ראשונים שבקרוב תחל במגעים עם הבנקים וחברות האשראי בישראל.
לאפל פיי יש חיסרון: שירות התשלומים הזה מוגבל למשתמשי אייפון ואפל ווטש בלבד, כלומר כרבע ממחזיקי הטלפונים הסלולריים בישראל. ביט לעומת זאת, פועלת על טלפוני ושעוני אנדרואיד שמהווים את רוב השוק בישראל, אבל היא מוגבלת לכרטיסי אשראי של הפועלים ושל מאסטרקארד. אפל לעומת זאת, חתמה על הסכמים עם כל חברות האשראי ועם רוב הבנקים, כך שבשונה מביט - שמוגבלת למספר כרטיסי אשראי מצומצם, אפל פיי פתוחה לרוב כרטיסי האשראי.
3 צפייה בגלריה
אפל פיי
אפל פיי
לפי הערכות, יותר מ-200 אלף משתמשים הצטרפו לאפל פיי תוך מספר שבועות
(צילום: shutterstock)
בנוסף, אפל הכניסה לחוזים סעיף לפיו כל מי שחותם מולם חייב לסייע לחברה בפרסום השירות. אז הם יצאו במכת פרסום אדירה, שכוללת גם שורה ארוכה של הטבות למשתמשי אפל פיי (לרוב קאשבאק - החזר כספי על קניות ברשתות שונות). עקב כך, החברות "נותנות העדפה בפרסום לענק אמריקני שלא משלם מסים בישראל", כך טוענים בשוק.
באיחוד האירופי שוקלים לחייב את אפל לפתוח את השירות לכל הטלפונים. בישראל, הרשות לתחרות ממתינה להחלטת האיחוד האירופי.