המשטרה עצרה הלילה (בין שלישי לרביעי) תושב עכו, בן 37, בחשד שהיה מעורב בהונאת כרטיסי אשראי בשיעור של מאות אלפי שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בבעל סוכנות נסיעות, שעל פי החשד קיבל מזומן מלקוחותיו עבור כרטיסי טיסה, רכש את הכרטיסים באמצעות פרטי אשראי מזויפים ושלשל את המזומנים לכיסו. החשוד טוען כי מי שביצע את ההונאה היה איש הקשר שלו בטורקיה, וכי הוא אינו מעורב בתרמית.
1 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
החשוד בהונאת כרטיסי אשראי במאות אלפי שקלים: בעל סוכנות נסיעות
(צילום: AP)
במשטרה אומרים כי החקירה החלה לפני כשבועיים כחקירה סמויה, לאחר קבלת דיווח מחברות האשראי. "מהחקירה עולה כי החשוד, בעל חברת תיירות, קיבל מלקוחות החברה כסף עבור כרטיסי טיסה שרכשו מהחברה, כאשר עבור הכרטיסים שילם באמצעות פרטי כרטיסי אשראי גנובים ואת הכסף שלשל לכיסו", אמרו במשטרה.
"במהלך השבועות האחרונים בוצעו פעולות חקירה מגוונות. עם הפיכת החקירה לגלויה, שוטרי ובלשי תחנת עכו עצרו הלילה בנתב"ג את החשוד העיקרי בביצוע המעשה, בטרם הספיק להמריא משדה התעופה לדובאי".
הבוקר הובא החשוד בפני השופט ג'מיל נאסר, בבית משפט השלום בעכו. סניגורו, עו"ד באסל פלאח, טען בדיון כי מרשו אינו קשור לעניין אלא אדם בשם אבו יוסף מטורקיה. הוא גם ציין כי סעיפי החשדות, שייחסה המשטרה לחשוד, אינם מופיעים בספר החוקים ומדובר בטעות.
עורך דין באסל פלאחעו"ד באסל פלאחצילום: עידו ארז
בהמשך טען הסניגור כי "מדובר באדם מסוים, סוכן בשם אבו יוסף מטורקיה, שהשתמש בכרטיס חיוב מזויף כדי לחייב ולשלם חבילות שהוא הזמין. ראשית מדובר על עבירת חוץ, שאינה יכולה להיות עבירה במדינה (ישראל א.ר). מעולם לא נטען שלקוח שלו הגיע לטורקיה ולא מצא בית מלון או כרטיס טיסה. לבוא ולומר שהוא קיבל משהו במרמה, זה לא סביר".
הסניגור הוסיף כי מרשו מסר למשטרה גרסה מלאה, ואפשר להם גישה מלאה למחשביו ולחשבון הבנק שלו, על מנת שיוכלו לאמת את טענותיו כי לא קיבל דבר.
בסופו של דבר, קבע השופט נאסר כי קיים חשד סביר והאריך את המעצר בחמישה ימים.