"על הממשלה להתקדם מהר ככל הניתן בקביעת מתווה ברור לתקציב המדינה ולהחלטות הכלכליות האחרות הנדרשות בעת הזאת". כך אמר היום (א') נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בהתבטאות מיוחדת לרגל המצב שנוצר, כאשר לא ברור אם יהיה תקציב מדינה מאושר עד ל-25 בחודש, מה שיגרור בחירות חדשות באין תקציב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנגיד השיב בכך לפניות של כתבים לענייני כלכלה, שביקשו שיתייחס למצב שנוצר במשק בשל אי הוודאות ביחס לתקציב המדינה.
2 צפייה בגלריה
פרופ' אמיר ירון
פרופ' אמיר ירון
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פרופ' ירון אמר כי "הפחתת אי הוודאות הפוליטית תתרום לאמון השווקים במשק הישראלי ותשפר את יכולת ההתמודדות עם המשבר. בעת הזו בחירות נוספות הן בשורה שלילית לכלכלה הישראלית".
הנגיד אמר עוד, כי "המשק הישראלי מתמודד בימים אלה עם קשיים ניכרים הנובעים מהתמודדות עם נגיף הקורונה והשלכותיו הכלכליות. השינויים במגמות התחלואה ובהתפתחותה בארץ ובעולם גורמים לאי ודאות רבה לגבי התפתחות התעסוקה, הכנסות העסקים ותקבולי הממשלה והוצאותיה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ
בנימין נתניהו בני גנץ
הוויכוח על התקציב ממשיך. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ
(צילום: אבי מועלם אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
לדבריו, "על רקע קשיים אלו ישנה חשיבות רבה ליציבות בהתנהלות הממשלה ולתהליך קבלת החלטות סדור, שיפחיתו את אי הוודאות שבפניה ניצבים משקי הבית, בתי העסק והגופים העוסקים בהתמודדות ישירה עם המשבר".
בכך מצטרף הנגיד לכ-150 בעלי הון, יזמים, מנכ"לים וכלכלנים ישראלים שדרשו הכרעה מהירה בנושא התקציב, אולם בעוד שאלו הבהירו חד משמעית, כי יש להכין מיידית תקציב דו שנתי עד לסוף שנת 2021, הנגיד ציין רק כי יש להעביר תקציב, כאשר הוא לא נכנס לתוך הוויכוח בין בנימין נתניהו לבני גנץ בדבר אורך תקופת התקציב, אלא דורש רק הכרעה מיידית ומהירה.
גורם בכיר במשרד האוצר אמר ל-ynet כי "אין עוד שום משמעות לתקציבה חד שנתי, שלא יאושר לפני תחילת חודש נובמבר. יש אפשרות להכין תקציב דו שנתי בתוך הזמן שנותר עד ל-25 באוגוסט וחבל על כל יום שעובר".