משבר הקורונה: עלייה של כ-10% במספר המובטלים וזינוק של כ-390% במספר העובדים בחופשה ללא תשלום שהתייצבו בלשכות התעסוקה בשליש הראשון של חודש מרץ, לעומת התקופה המקבילה בחודש שעבר.
על פי נתוני שירות התעסוקה, מ-1 עד 10 במרץ נרשמו 12,340 מובטלים חדשים, מהם 476 בחופשה ללא תשלום. לעומת זאת, מ-1 עד 10 בפברואר נרשמו 11,184 מובטלים חדשים, מתוכם 97 בחופשה ללא תשלום.
1 צפייה בגלריה
לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה
(צילום: יריב כץ)
בשירות התעסוקה הסבירו כי "אנחנו חושבים שהקורונה היא הסיבה היחידה לעלייה, כי שום דבר אחר לא השתנה ביחס לחודש הקודם. הבהלה כרגע היא בעיקר בענפי התיירות. את עובדי אל על עוד לא התחלנו לראות, אבל אנחנו רואים חדרניות ואנשים שעובדים במלונות באזור המרכז. אנחנו נמצאים רק בהתחלה של הסיפור. בעוד שעד לסוף השבוע האחרון עמדנו על 20-30 חולים בקורונה, עכשיו בכל יום המספר גדל ובקצב הזה המצב לא הולך להיראות יותר טוב".
בשירות הוסיפו, כי "אם לא נתחיל להגיב מהר מאוד בשביל לסייע גם למובטלים וגם לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום זה יהיה גרוע. צריך לראות במשבר הזה הזדמנות לשפר מיומנויות ולתת לאנשים סיוע בעולם הדיגיטלי, שמאפשר לעבוד מהבית. ברור שתהיה אוכלוסייה חלשה שתישאר מאחור, כי יהיה להם קשה לגשר על הפער הדיגיטלי. תמיד הראשונים להיפגע הם העובדים החלשים והם האחרונים שמתאוששים מהמשבר. צריך להגיב ולסייע כמה שיותר מהר לכמה שיותר אנשים, בשאיפה שכשכל זה ייגמר הנזק יהיה יותר קטן".

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר כי "אנו רואים בדאגה את הגידול המשמעותי במספר המתייצבים בלשכות מתחילת משבר הקורונה. למציאות החדשה יהיו משמעויות תקציביות מרחיקות לכת. שירות התעסוקה יידרש להשקיע יותר משאבים בהכשרות מקצועיות מותאמות גם לטווחים קצרים, בשכלול היכולות הדיגיטליות לחיפוש ומציאת עבודה ועוד. כמו כן, יש לסייע למעסיקים שעובדיהם יצאו לבידוד או לחל"ת להיערך על מנת שלא יקרסו. אנו מתכוונים לשבת עם משרד האוצר ולדון איתו בהשלכות התקציביות של המשך המשבר".