אדם נוימן, המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת השכרת חללי העבודה WeWork, מאשים את שותפתו לשעבר, סופטבנק היפנית, בניצול הכוח שלה כדי להתחמק מההסכם לרכוש ממנו וממשקיעים אחרים מניות בשווי שלושה מיליארד דולר. בתביעה שהגיש נוימן בבית המשפט בדלאוור, הוא מאשים את סופטבנק ואת קרן ההשקעות שלה בטכנולוגיה, ויז'ן, בהפרת ההבטחה לאפשר למשקיעים המוקדמים ולמאות העובדים הראשונים בחברה למכור חלק מהמניות שבידיהם.
התביעה הוגשה לאחר שבאפריל הודיעה סופטבנק על ביטול ההצעה לשלם עד שלושה מיליארד דולר למניות WeWork בטענה שהתנאים להשלמת המכירה לא הבשילו עד לדדליין שנקבע ל-1 באפריל. ההסכם, שכלל את פרישת נוימן מדירקטוריון החברה, התגבש לאחר ש-WeWork מצאה עצמה על סף חדלות פירעון בעקבות תוכניתה הכושלת לבצע הנפקה ציבורית ראשונה.
1 צפייה בגלריה
אדם נוימן נואם
אדם נוימן נואם
אדם נוימן
(צילום: רויטרס)
בתביעה נטען שחודשיים בלבד לאחר שנוימן ויתר על זכויות ההצבעה שלו בתמורה לחילוץ, סופטבנק כבר "נקטה פעולות חשאיות כדי לערער על ההסכם", בהן הפעלת לחץ על המשקיעים בשני מיזמים של החברה באסיה. הסיבה לכך היא שהתרחבות באסיה הייתה תנאי מקדים לביצוע מכירת המניות.
"טענות חסרות בסיס", הגיב רוב טאונסנד, היועץ המשפטי של סופטבנק. "לפי ההסכם סופטבנק לא הייתה מחויבת להשלים את מכירת המניות, שבמסגרתה נוימן, המרוויח הגדול ביותר מהמכירה, תיכנן למכור מניות בשווי מיליארד דולר".
בתביעה מציינים את הירידה במחיר מניית סופטבנק מאז הסכימה לחלץ את WeWork ואת הלחץ שהפעילו עליה משקיעים לצמצם חשיפה לחברות צעירות ומפסידות, ומעריכים שזו אחת הסיבות לביטול המכירה. בתחילת אפריל גם WeWork הגישה תביעה נגד סופטבנק על החלטתה לסגת מהעסקה. סופטבנק מסרה בשבוע שעבר שהחלטתה לסגת הגיעה מחובת הנאמנות שלה כלפי בעלי המניות.