אין מענה בספייס: לקוחות המבקשים להתנתק מהרשת או להקפיא תשלומים באשראי נתקלים בחוסר מענה. ברשת ממשיכים להפעיל עמוד פייסבוק ואימונים בזום, אך לא מפעילים שירות לקוחות. הרשת הקפיאה הוראות קבע אך לא תשלומים באשראי שממשיכים לרדת. גם לקוחות שהוראת הקבע שלהם הוקפאה ומבקשים להתנתק לא מקבלים מענה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לקוח של ספייס אמר ל-ynet שהוא מנסה יותר משבוע להשיג את הרשת כדי לבטל מנוי, אך לא חוזרים אליו ולא עונים לו, למרות שהם ראו את ההודעה שלו בפייסבוק: "זה נראה כמו החלטה לא לענות לפניות בעוד שבכל היבט אחר הם מתפעלים כרגיל".
2 צפייה בגלריה
ספייס הראשונים
ספייס הראשונים
ספייס בראשון לציון. הלקוחות מתלוננים
לקוחה נוספת אמרה ל-ynet שהיא מנסה להשיג את החברה ממושכות אך לא עונים לה בשום פלטפורמה. "התחלתי להתאמן אצלם ביוני האחרון, מהרגע שנכנסנו לסגר. אני משלמת בהוראת קבע, למיטב זכרוני, זאת לא עסקת תשלומים. בחודש הראשון הבלגתי, בחודש השני כבר נלחצתי. אני מנסה להשיג אותם בכל פלטפורמה, אינסטגרם, מיילים, פייסבוק. להתקשר לא רלוונטי, אין להם כבר שירות בטלפון. אני רוצה שמישהו יענה, שיגיד לי - הכסף יחזור אלייך עכשיו או בתום הסגרים. מדובר בקרוב ל-500 שקל".
2 צפייה בגלריה
תלונה על ספייס
תלונה על ספייס
לקוחות מתלוננים בפייסבוק
(צילום מסך)
ספייס פרסמה הודעות על סגירת הסניפים אך לא פירטה בהם לגבי הקפאה או ביטול. בהודעה אחרת שהעלתה בפייסבוק, ציינה כתובת מייל אליה ניתן לשלוח בקשות לביטול שייענו עם פתיחת הרשת.
מספייס נמסר בתגובה: "בכל הכבוד קיבלנו את פנייתך בהפתעה מרובה. כידוע שערי כל המועדונים סגורים על פי הוראת הממשלה בהתאם לתקנות לשעת חירום. עובדי החברה בחל"ת. ועל כן מטבע הדברים לא ניתן לענות לפניות. אף על פי כן, כפי שהיה לאחר הסגר הראשון, כך יהיה לאחר סגר זה - הרשת תחזור לכל הפונים. כאשר לא נחסיר מהכתוב כי המתווה והמענה לכל פניות הלקוחות מצוי בהודעה שפרסמה הרשת באתריה (במודעה אין פירוט על אי הפסקת תשלום בתשלומים - מ.ק)".
"לעניין הפעילות אונליין: יש 5 מדריכים עצמאיים שעובדים עם חשבונית שעושים זאת. לעניין פעילות הפייסבוק - מדובר בחברה חיצונית שלא משמשת כשירות לקוחות. הוראת קבע וצ'קים הפסקנו, עסקאות תשלומים ממשיכות ויינתן בגינן זמן או ביטול ברגע שנחזור. כמו שלא השארנו אף אחד מאחור בסגרים הקודמים גם פה נטפל עד אחרון הלקוחות".

מה קורה במועדוני כושר אחרים?

פנינו למועדוני כושר נוספים. נראה שכולם עונים ללקוחות בניגוד לספייס, עוצרים עסקאות תשלומים ומחזירים כסף אם הלקוח פונה (עדיף היה שיעשו זאת מיוזמתם) ולא מבטלים מינוי אלא מקפיאים אותו - כמו ספייס.
בהולמס פלייס אמרו לנו כי לא ניתן לבטל מנוי בתקופה זאת אבל יהיה ניתן בעת הפתיחה, והשירות הטלפוני זמין ופעיל.
גרייט שייפ מסרו: "יש להבדיל בין הוראת קבע לעסקת תשלומים. כדי לשדר הוראת קבע, צריכים לעבוד - מכיוון שכולם בחל"ת ואין עובדים, אין ולא בוצעו מאז אוגוסט הוראות קבע. הן הוקפאו לחלוטין אך לא בוטלו. מאידך, גם כדי לעצור עסקאות תשלומים (כ-25% מהלקוחות אצלנו), צריך להגיע ולטפל בנושא. לכן, הקפאנו את המנויים וכל מי שירד לו תשלום יקבל את התקופה בחינם. יש לנו בין פעם לפעמיים בשבוע שירות לקוחות - הפניות מגיעות דרך המייל ומטופלות תוך 3 עד 4 ימי עסקים. הלקוחות מגלים הבנה, אין כמעט בקשות ביטול - וזה לעומת הסגר הראשון שכן היו. גם הפניות מאוד אדיבות ורובן בלשון מאוד נעימה".
בפרופיט מסרו: "מחזור החיוב האחרון של הרשת היה לפני הסגר. מאז, עסקאות הוראות קבע נעצרו וצ'קים לא הופקדו. אלה 96% מהעסקאות. 4% מהעסקאות הן עסקאות תשלומים. מזכים את הלקוחות מאוקטובר. החיובים על הימים שנותרו בספטמבר מ-19 עד 30 בספטמבר בהם המועדון היה סגור, יוחזרו להם כזיכוי ימי הקפאה ונזכה אותם. יש בפייסבוק תלונות של אנשים ששילמו בתשלומים באשראי שרואים עדיין חיובים. חלקם עדיין לא הספקנו לזכות וחלקם כיוון שהם לא רואים את הזיכוי: חלק מהמקרים כיוון שהזיכוי מתבצע בתשלום חד פעמי והחיובים ממשיכים כל חודש וחלק לא רואים את שיטת הזיכוי של חיוב בתשלום אבל עדיין יש לקוחות מחויבים ומטפלים בכולם וכולם מזוכים. גם מי שביקש לבטל נראה זאת כבקשת ביטול מספטמבר. עושים הכל כדי שהלקוחות יישארו איתנו, למרות שהמצב הכספי מאוד מורכב".
מסטודיו סי נמסר בתגובה: "אצלנו שירות הלקוחות פעיל, נותנים מענה תוך 24 שעות מרגע הפנייה. כל לקוחה שביקשה להקפיא, לבטל או להתאמן באונליין, מטופלת ומקבלת פתרון מיטבי. כל מי שמבקשת מקפיאים לה את המינוי. יש לנו אונליין ברמה בינלאומית ואלפי לקוחות מתאמנות אונליין".