עכשיו זה סופי: מעצב האופנה דני מזרחי יפנה את הווילה שלו בהרצליה פיתוח ויקבל מקופת הנושים 60 אלף שקל לדיור חלופי. זאת עקב מצבו הכלכלי הקשה. בהמשך, אם יאושר הסדר הנושים, יועברו אליו 60 אלף שקל נוספים כך שיקבל סה"כ 120 אלף שקל. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, נתן אתמול תוקף להסכמות שאליהן הגיעו מזרחי, מנהל הסדר הנושים עו"ד אייל עברון וכן נציגי הבנקים הנושים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מזרחי עוסק מעל 40 שנה בתחום, ועיצב בין השאר שמלות לתחרויות מלכות היופי ולתוכניות ריאליטי כגון "רוקדים עם כוכבים". בחודשים האחרונים נקלע לקשיים כלכליים וביהמ"ש הורה על פירוק החברה שלו "דני מזרחי דיזיינס". מזרחי, שמיוצג על ידי עו"ד זאב משה בן דורי, אף הגיש לפני מספר חודשים בקשה להסדר עם נושיו לאחר שצבר חובות של כשבעה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מעצב שמלות הכלה, דני מזרחי
מעצב שמלות הכלה, דני מזרחי
מעצב שמלות הכלה, דני מזרחי
(צילום: אמיר יהל)
מנהל ההסדר עו"ד עברון ביקש לאחרונה שביהמ"ש יורה למזרחי לפנות את הווילה בהרצליה פיתוח. מדובר בווילה עם בריכת שחייה שהוערכה על ידי שמאי בכ-5 מיליון שקל - ונמכרה על ידי מזרחי במכירה מהירה תמורת ארבעה מיליון שקל, בטרם פנה להליך הסדר נושים בבית המשפט. בהמשך, מנהל ההסדר הצליח להגדיל את תמורת המכירה לסך של 4.5 מיליון שקל. מזרחי צפוי להתפנות ב-12 באוקטובר.

"אני חסר כל כיום"

לאחרונה ביקש מזרחי מביהמ"ש שיסייע לו לקבל סידור חלופי בטרם יפנה את ביתו, מאחר שאחרת "לא תהיה קורת גג" מעל ראשיהם שלו ושל ובן זוגו. הסכומים שצפוי מזרחי לקבל עם פינוי הבית ישמשו אותו לשכירת מקום מגורים. מזרחי הגיע לדיון אתמול ואמר לביהמ"ש כי "אני נמצא היום חסר כל, בלי כסף. לא חשבתי שאפשוט רגל. חשבתי שאמשיך לעבוד ואשלם לאט לאט לכולם".
2 צפייה בגלריה
עו"ד זאב משה בן דורי
עו"ד זאב משה בן דורי
עו"ד זאב משה בן דורי
בא כוחו של מזרחי, עו"ד בן דורי, פנה אתמול בדיון לשופט: "אני פונה לליבו של בית המשפט, אני חושב שצריכה לצאת בת קול מלשכתו של בית המשפט, כי כל הציבור דואג לו (למזרחי, ל"ד), אנשים מציעים לו אוכל".
עו"ד עברון ציין בפני בית המשפט כי "בעקבות השמאות זימנתי את רוכש הבית, הגדלנו את סכום התמורה בחצי מיליון שקל על מנת לסייע בכך להגדיל את ההצעה להסדר הנושים". עוד טען שנותר לו חוב לעובדים של כ-400 אלף שקל עבור שכר עבודה, מעבר למה שמכסה הביטוח הלאומי.
לאחר הפסקה בדיון הצליחו מזרחי, מנהל ההסדר ונציגי הבנקים הנושים להגיע להסכם לפיו באשר לבית המגורים, מזרחי ("וכל מי שאיתו") יתפנה מהבית וימסור את החזקה בו לא יאוחר מ-12 באוקטובר, בכפוף לכך שישולמו למזרחי 60 אלף השקלים (וכן פעימה נוספת של 60 אלף שקל אם יאושר הסדר הנושים). "עם ביצוע האמור לא תהיינה טענות למזרחי בכל הנוגע והקשור לבית המגורים", סוכם.