130 מדינות, המייצגות למעלה מ-90% מהתמ"ג העולמי, תומכות במס חברות גלובלי בגובה 15% ומעלה, כך דווח היום (חמישי) לאחר יומיים של דיונים בעניין במסגרת ה-OECD. על פי הארגון, הצבת רף מינימום למס חברות גלובלי על 15% עשויה לייצר תוספת הכנסות ממיסים בגובה של 150 מיליארד דולר מדי שנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שיעור המס המינימלי יחול על חברות שהמחזור שלהן עולה על 750 מיליון אירו, למעט ענף הספנות שיקבל פטור. מטרת השינוי היא לחלק את ההכנסות ממס חברות באופן הוגן יותר בין מדינות.
"עם מס מינימום גלובלי, חברות בינלאומיות לא יוכלו עוד להעמיד מדינות בתחרות זו מול זו במטרה להוריד את המס כמה שיותר", כך אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. "הן לא יוכלו יותר לחמוק מתשלום מס על ידי הסתרת רווחים, שנוצרו בארה"ב או בכל מדינה אחרת, במקומות שבהם רף המס נמוך יותר", הוסיף.
ביוני השנה הסכימו מדינות ה-G7 על הצבת רף מינימום למס החברות הגלובלי בגובה של 15% ומעלה. בשבוע הבא ידונו בנושא גם מדינות ה-G20.
על פי המדינות התומכות בכללי המיסוי החדשים, בכדי שניתן יהיה ליישם אותם כבר בשנת 2023, עליהן לסכם את כל הפרטים עד חודש אוקטובר השנה.
1 צפייה בגלריה
שרי האוצר של מדינות ה-G7, במסגרת החתימה על ההסכם
שרי האוצר של מדינות ה-G7, במסגרת החתימה על ההסכם
שרי האוצר של מדינות ה-G7, במסגרת החתימה על ההסכם ביוני
(צילום: EPA)
תשע מדינות לא חתמו על ההסכם למס מינימום, ובהן מדינות האיחוד האירופי אירלנד, אסטוניה והונגריה.
שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מר, ברך על ההסכם ואמר כי הוא המשמעותי ביותר במאה האחרונה. על המדינות שלא נתנו הסכמתן, אמר לה מר, "אבקש מהן לעשות הכל כדי להצטרף להסכם ההיסטורי הזה, שזכה לתמיכת רוב המדינות".