פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט השלום בעיר כתב אישום נגד ענאן סוקי והחברה שבבעלותו "ע.ע צוקי לבניין ופיתוח בע"מ", בגין גרם מוות ברשלנות, זיוף (בכוונה לקבל דבר מה) וקבלת דבר במרמה, זאת בעקבות התחשמלותו למוות של מוחמד שואהנה ז"ל באתר בנייה של פרויקט תמ"א 38 בהרצליה, במהלך אוקטובר 2018. רועי פרי והחברה שבבעלותו "תמ"א 38 הפרטיזנים 30 בע"מ", הואשמו בגרימת מוות ברשלנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי כתב האישום שהגישה עו"ד לילך כץ, סוקי הינו בעליה של החברה שאינה מסווגת כקבלן רשום. כיוון שלצורך קבלת היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 על הקבלן להיות מסווג כקבלן רשום, בתהליך הוצאת היתר בניה לפרויקט תמ"א 38 ברחוב הפרטיזנים בהרצליה, הציג עצמו סוקי כבעליה של חברת ג.ג, שהיא כן מסווגת כקבלן רשום (ללא ידיעת החברה או מי מבעליה). לאחר קבלת היתר הבנייה, התקשרו פרי וסוקי באמצעות החברות, בהסכם ביצוע עבודות חיזוק ובנייה בפרויקט.
1 צפייה בגלריה
צוותי הצלה בתאונה של פועל בניין שנפל מקומה
צוותי הצלה בתאונה של פועל בניין שנפל מקומה
צוותי הצלה בתאונה בהרצליה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במסגרת הפרויקט הועברו דודי החשמל בבניין מגג הבניין אל הדירות הקיימות בפרויקט. העברת הדודים לדירות וחיבורם לרשת החשמל נעשתה על ידי סוקי או מי מטעמו, שנעדר הכשרה של חשמלאי מוסמך, באופן רשלני, תוך חיבורם ללוח חשמל ארעי בבניין, למרות שלוח זה היה שבור, מפורק ולא תקני. בנוסף, למרות המתחייב מהתקנות, פרי או מי מטעמו לא פעלו לביצוע בדיקה של מתקן החשמל הזמני בפרויקט על ידי חשמלאי בודק.
ב-15.10.2018 התקשר אחד מדיירי הבניין אל סוקי ודיווח לו על תקלה בדוד החשמל שבדירתו. סוקי שלח את בנו, ללוות את המנוח, שהועסק על ידו כשרברב. על מנת שהמנוח יוכל לטפל בבעיה סגר הבן את זרם המים הראשי בבניין. למרות זאת, ברגע שהמנוח נגע בדוד הוא התחשמל ונפל לאחור. לאחר זמן מה כאשר המנוח לא ענה לקריאותיו של הבן, טיפס מישהו על פיגומי הבניין והבחין במנוח שרוע על מרפסת הדירה. הבן הזעיק את כוחות ההצלה, אך לאור החשש מפגיעה נוספת לא יכלו כוחות ההצלה לסייע למנוח, אלא רק לאחר ניתוק החשמל בפרויקט על ידי חברת חשמל, דבר שעיכב את מתן הסיוע הרפואי.
לפי הפרקליטות הנאשמים לקחו על עצמם את ניהול הפרויקט וזאת מבלי שהיה להם את הניסיון, הידע וההכשרה המתאימים והנדרשים. בנוסף, העסיקו הנאשמים עובדים נעדרי הסמכה ורישיון מתאימים לעבודה בפרויקט ומבלי שטרחו לבדוק מידת התאמתם והכשרתם של אלו לפרויקט ולעבודות הנדרשות בו. במעשיהם ובמחדליהם, גרמו הנאשמים ברשלנות למותו של המנוח.
עו"ד תמיר סולומון ועו"ד תמים שהאב שמייצגים את סוקי והחברה שבבעלותו "ע.ע צוקי לבניין ופיתוח בע"מ" מסרו: "מעבירים תנחומים כנים למשפחת הפועל. ולגופו של עניין, אנחנו נגיב בערכאות השיפוטיות לכשנקבל ונלמד את החומר בתיק".