לאחר עיכובים, יועברו בימים הקרובים כספים לחשבונות הבנק של העצמאים, שחלקם טוענים שלא קיבלו עד היום שקל אחד מהמדינה. כך אמר אמש (ב') מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, במסיבת העיתונאים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו.
העברת הכספים סוכמה בפגישה מיוחדת שקיימו כל ארגוני העצמאים - להב, לשכת רוה"ח, יועצי המס, סוכני הביטוח, לשכת עוה"ד ועוד - עם נתניהו, על רקע ההפגנות הסוערות שקיימו העצמאים בשבועיים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
מחאת העצמאים בכיכר רבין
מחאת העצמאים בכיכר רבין
מחאת העצמאים בכיכר רבין
(צילום: יעל גויסקי)
למעשה, מה שיקרה כעת הוא אימוץ של חלק מהשיטה האמריקנית, שלפיה מאמינים להצהרות העצמאים על הפסדיהם. ההתחשבנות עימם תבוא במועד מאוחר יותר, כדי שהכסף יגיע אליהם מוקדם ככל האפשר. ביום חמישי יועבר הכסף של הפעימה השנייה, 2.8 מיליארד שקל, והחל ב-18 במאי יועברו עוד 5.2 מיליארד שקל במסגרת הפעימה השלישית. מה לעשות כדי לקבל את המענק, מה סכום המענק המרבי ואיך תחושב הפעימה השלישית? שאלות ותשובות:
מה קיבלו העצמאים עד עכשיו?
רק חלק מהעצמאים שנמצאו זכאים קיבלו את פעימת המענק הראשונה לחודש מרץ, שסכומה המרבי היה 6,000 שקל. לפי נתונים עדכניים התשלום הממוצע היה זעום ונשק ל-4,000 שקל בלבד.
מתי תשולם הפעימה השנייה לחודש אפריל?
בפגישה עם ראשי ארגוני העצמאים הורה ראש הממשלה למשרד האוצר לחדול מהעיכובים ולהפקיד את הכספים כבר ביום חמישי הקרוב לחשבונות הבנק.
גם הפעם המענק המרבי יהיה 6,000 שקל?
לא. המענק בפעימה השנייה הוגדל ל-10,500 שקל, והוא כמובן מותנה במידת הזכאות של מגיש הבקשה. בשלב הראשון יאמינו להצהרת העצמאי והוא יקבל את הסכום על פי הצהרתו.
קיבלתי את המענק בפעימה הראשונה. אהיה זכאי גם לפעימה השנייה?
אם קיבלת את המענק הראשון, סביר מאוד שיהיה מגיע לך גם המענק השני. את הבקשה יש להגיש החל מיום רביעי, 6 במאי, באזור האישי באתר רשות המיסים. בתוך יומיים יופקד הכסף בחשבונך.
מדובר גם על פעימה שלישית. איך יחושב הסכום ומתי ישולם?
הפעם מדובר בפיצוי במתכונת התשלום שהיה לאחר מבצע צוק איתן: אם הייתה ירידה של יותר מ-25% במחזורי העסק בחודשים מארס ואפריל 2020 לעומת מרץ ואפריל 2019, שנבעה ממגפת הקורונה, תהיה זכאי לקבל פיצוי. הפיצוי המרבי יהיה בשיעור של 15% מהמחזור ועד תקרה של 400 אלף שקל.
איך מגישים בקשה למענק במסגרת הפעימה השלישית?
אתר רשות המיסים ייפתח ב-12 במאי והתשלומים יבוצעו החל מה-18 במאי. הפעימה השלישית מיועדת לבעלי עסקים קטנים עם מחזור של עד 1.5 מיליון שקל.
עצמאים יקבלו גם בהמשך דמי אבטלה?
הוחלט להאריך את דמי האבטלה לעצמאים הזכאים לכך גם לחודש מאי, וראש הממשלה הודיע שיכלול את נושא דמי האבטלה לעצמאים בחוק ההסדרים הקרוב.
יהיו הלוואות נוספות לעסקים הקטנים?
כן. הוחלט על הקמת קרן לעסקים בסיכון ב-50% ערבות מדינה ובסך 4 מיליארד שקל. הכספים ישולמו בשתי פעימות.
המענק בגין כל עובד שיוחזר מחל"ת יהיה מיועד רק לעסקים גדולים?
בפגישה אצל ראש הממשלה סוכם שהשיטה תופעל גם בעסקים הקטנים ולא רק בגדולים.
פורסם לראשונה: 21:43, 04.05.20