שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בכנס לשכת רואי החשבון שנערך באילת כי משפחה שבה שני ההורים עובדים במשרה מלאה - תהיה זכאית לקבל מעונות יום לגילי 3-0 בחינם. "מי שלא עובד שיישב עם הילדים בבית", אמר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"כל עוד החרדים היו בממשלה, סדרי העדיפויות היו אחרים. זוג צעיר שילם על מעונות יום בגלל שהמבחן לקבל את הזכאות לסבסוד היה הכנסה. אני רוצה שהמבחן יהיה כושר השתכרות. אם שני בני הזוג עובדים במשרה מלאה, אז הם חייבים לקבל מעונות יום חינם. מי שעובד קשה ושירת בצה"ל לא צריך לקבל עונש כמו שהיה עד עכשיו".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס הכלכלי של לשכת רואי חשבון באילת
שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס הכלכלי של לשכת רואי חשבון באילת
שר האוצר אביגדור ליברמן, בכנס הכלכלי של לשכת רואי חשבון באילת
(צילום: ניב קנטור)
עוד אמר ליברמן כי בשל הרכב הקואליציה לא יהיו קיצוצים בנושא הקצבאות, וטען כי לצערו בכך "אנחנו ממשיכים לסבסד ילודה ובטלה בשני מגזרים, חרדים וערבים - שני הסקטורים שתורמים הכי פחות למשק הישראלי. אבל אני לא משלה את עצמי שנוכל לשנות את זה כעת בגלל השותפים בממשלה הנוכחית".
לצד זאת ליברמן מיהר לציין כי "אם שואלים אותי אם זה נכון לקצץ בכל הקצבאות, גם של האברכים וגם בקצבאות ילדים - זה הכי נכון בעיניי. נתניהו כבר עשה את זה פעם כשכיהן כשר האוצר ומייד אחרי זה ראינו עלייה משמעותית בהשתתפות של חרדים בשוק העבודה, וגם עלייה ברמות ההשכלה והמיומנות שלהם". בתוך כך אמר ליברמן כי "מי שבמשרד האוצר חייב לקחת סיכונים. אני לא מתחייב על החלטות פופולריות. השילוב הנכון יהיה בין אינטרס המשק הישראלי ובין הגנה על חסרי הישע והחלשים".
על התקציב אמר כי "אנחנו הולכים לאשר תקציב ל-14 חודשים בלבד, ומה שחשוב זה לשנות את סדר העדיפויות. העדיפות מבחינתי תהיה למי שמשרת בצבא, עובד ומשלם מיסים. בתוך כך נגדיל משמעותית את השכר לחיילים".
בנוגע להתייקרויות בתחום הדיור אמר ליברמן כי הוא "מודאג מאוד מעליית המחירים". לדבריו, תמ"א 38 תימשך בשנתיים הקרובות, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, וזאת למרות המחאה של ראשי הרשויות המקומיות. "אין לנו כעת שום ברירה אחרת", אמר.
עוד אמר ליברמן כי חוק אבטלה לעצמאים לא ייכנס לתקציב הקרוב, וזאת על אף ההבטחות וההתחייבויות של המפלגות השונות לפני הבחירות. "לא נספיק בתקציב הנוכחי להעביר את זה, אבל נעשה זאת בזה שיבוא אחריו".