הביטקוין עלה היום (שלישי) לשיא חדש של מעל ל-50 אלף דולר, כאשר הוא מתבסס על תנופת ההכרה מצד גופים ממסדיים ומשקיעים משמעותיים במטבעות הקריפטוגרפיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בסוף השבוע שעבר הודיעו חברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon) כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים. אז חצה המטבע את רף 48 אלף דולר, הרמה הגבוהה שלו אי פעם באותה העת.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(גטי אימג'ס)
כמה ימים קודם לכן זינק הביטקוין ל-47 אלף דולר, לאחר שחברת טסלה הודיעה כי השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר במטבע הווירטואלי הפופלרי וכי היא מתכננת להתחיל לאפשר תשלום במטבע בעבור המכוניות ומוצרים נוספים שלה, בעתיד הקרוב.
בסוף ינואר העליות של הביטקוין החלו להתחזק אחרי שמייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שינה את שורת הביו בפרופיל הטוויטר שלו ל-bitcoin#, ובהמשך שיגר ציוץ שבו כתב כי "במבט לאחור, זה היה בלתי נמנע". שווי הונו של מאסק מוערך בכ-185 מיליארד דולר, ולאחרונה אף הצהיר כי יהיה מוכן לקבל תשלומים בביטקוין.
כמו כן, לאחרונה עודד המיליארדר את עוקביו, למעלה מ-46.1 מיליון במספר, להשקיע בסוג נוסף של מטבע וירטואלי - Dogecoin, המבוסס על ממ (Meme) וסמלו הרשמי הוא כלב.
כאמור, המיליארדר מאסק הוא חובב ידוע של מטבעות קריפטו, ופירסם בעבר בטוויטר ציוצים רבים בנושא. כך למשל, בדצמבר, עורר מאסק עניין כשנשאל האם יש אפשרות להמיר לביטקוין את מיליארדי הדולרים שהרוויחה טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות. כשבוע לאחר מכן צייץ מאסק, שמעוניין לשגר משלחת אנושית למאדים בשנים הקרובות, כי הכלכלה העתידית של מאדים עשויה להיות מבוססת על מטבעות קריפטו כמו ביטקוין.