הביטקוין מזנק ב-21.4% ושוויו הגיע לשיא חדש של 47 אלף דולר. מוקדם יותר הבוקר זינק המטבע עוד יותר ונסחר תמורת 47,513 דולר. זאת לאחר שחברת טסלה הודיעה אתמול (שני) כי היא השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר במטבע הווירטואלי הפופלרי וכי היא מתכננת להתחיל לאפשר תשלום במטבע בעבור המכוניות ומוצרים נוספים שלה, בעתיד הקרוב. כך לפי פרסום בסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP ואתר המטבעות הווירטואלים coindesk.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה, שבבעלותו של אילון מאסק, מסרה כי מדובר בחלק ממדיניות ההשקעה הרחבה שלה, שנועדה "לגוון ולמקסם את ההחזרים במזומן". עוד נמסר מהחברה כי רכישת הביטקוין נעשתה במסגרת שינוי המדיניות "לרכוש ולהחזיק נכסים דיגיטליים מעת לעת או לטווח ארוך".
2 צפייה בגלריה
 טסלה הודיעה שהשקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו - המטבע מזנק. אילון מאסק וביטקוין
 טסלה הודיעה שהשקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו - המטבע מזנק. אילון מאסק וביטקוין
טסלה הודיעה שהשקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו - המטבע מזנק. אילון מאסק וביטקוין
(צילומים: EPA, shutterstock)
בסוף ינואר הביטקוין זינק לאחר שמייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שינה את שורת הביו בפרופיל הטוויטר שלו ל-bitcoin#, ובהמשך שיגר ציוץ בו כתב כי "במבט לאחור, זה היה בלתי נמנע". שווי הונו של מאסק מוערך בכ-185 מיליארד דולר, ולאחרונה אף הצהיר כי יהיה מוכן לקבל תשלומים בביטקוין.
כמו כן, לאחרונה עודד המיליארדר את עוקביו, למעלה מ-46.1 מיליון במספר, להשקיע בסוג נוסף של מטבע וירטואלי - Dogecoin, המבוסס על ממ (Meme) וסמלו הרשמי הוא כלב. ביממה האחרונה זינק המטבע בכ-30%.
2 צפייה בגלריה
המטבע הווירטואלי Dogecoin
המטבע הווירטואלי Dogecoin
מבוסס עם ממ. המטבע הווירטואלי Dogecoin
(צילום: shutterstock)
כאמור, המיליארדר מאסק הוא חובב ידוע של מטבעות קריפטו, ופירסם בעבר בטוויטר ציוצים רבים בנושא. כך למשל, בדצמבר, עורר מאסק עניין כשנשאל האם יש אפשרות להמיר לביטקוין את מיליארדי הדולרים שהרוויחה טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות. כשבוע לאחר מכן צייץ מאסק, שמעוניין לשגר משלחת אנושית למאדים בשנים הקרובות, כי הכלכלה העתידית של מאדים עשויה להיות מבוססת על מטבעות קריפטו כמו ביטקוין.

כעת, מומחים ברחבי העולם סבורים כי מאסק פתח את הדלת עבור חברות ענק נוספות, אשר יתחילו להשקיע השקעות מסיביות במטבעות הווירטואלים. אריק טרנר, סגן נשיא למודיעין שוק בחברת הקריפטו והמידע מסרי (Messari), הסביר: "טסלה, אחת מהחברות הגדולות בעולם, השקיעה כעת במטבע ובעקיפין, כל מי שיש לו מניות בחברה (או אפילו במניית S&P500, אשר טסלה נכללת בתוכה), חשוף כעת גם הוא לשינויים במטבע".
פורסם לראשונה: 15:21, 08.02.21