לידיעת 21 אלף הנשים שהושתלו בגופן שתלי סיליקון מחוספסים, שנטען שהם חשודים כמסרטנים: אלרגן ישראל הודיעה שמטופלת שתרצה להחליף את השתלים תקבל שתלים חלקים על חשבון החברה, גם אם אין לה סימפטומים.
לאחרונה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בקשה להורות לחברה לממן את ההחלפה כפי שהציעה אלרגן בארה"ב. אלרגן ישראל הודיעה שהיא מוכנה לכך עם פרוץ הפרשה, ולכן השופט ח'אלד כבוב קבע שההכרעה בבקשה התייתרה.
1 צפייה בגלריה
שתלי סיליקון
שתלי סיליקון
שתלי סיליקון
(צילום: shuttestock)
הבקשה הוגשה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית באמצעות עוה"ד ליאור להב, שמואל יקירביץ ויעקב דוידוביץ. המבקשות טענו שהסכמת אלרגן "נעשית בקול ענות חלושה ביותר" ושהדבר לא הובא לידיעת המטופלות. "על משרד הבריאות להורות על פרסום העניין ברבים", מסר עו"ד להב.
באלרגן טענו גם שהמבקשות חוזרות על הנחה שגויה שלפיה טובת המושתלות היא הוצאת השתלים, בניגוד להמלצות הרפואיות בעולם. "המבקשות אף חוזרות על טענה שגויה לפיה מדובר ב'פצצות מתקתקות', כשבפועל יש סיכון קלוש לחלות במחלה כמעט נטולת סימפטומים וקלה לזיהוי ולטיפול".
מאלרגן, שמיוצגת ע"י עוה"ד שרון לובצקי הס ויניב הולצמן מעמית פולק מטלון, נמסר: "אנו שמחים כי בית המשפט קבע שהחברה פועלת בהתאם לחובותיה וקיבל את טענות החברה במלואן. נמשיך כבעבר לאפשר החלפת שתלים מחוספסים למי שמעוניינת בכך.