רשת מועדוני הכושר הבינלאומית f-45 סגרה את שלושת סניפיה בארץ. לרשת מאות סניפים ברחבי העולם והיא מציעה אימוני אינטרוולים שאורכם 45 דקות, שמכונים אימונים פונקציונליים, שכן הם מיועדים למטרה מסוימת, כמו אימון כוח או סיבולת לב ריאה ולחיזוק קבוצות שרירים שונות. הרשת מציעה עשרות סוגי אימונים כאלה, ואף ערכה מסיבות אימונים בנמל תל אביב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בישראל פעלו סניפים שלה בהרצליה פיתוח, בנמל ובמגדל אלון בתל אביב. הסטודיו הראשון של הרשת נפתח בסידני, אוסטרליה ב-2013. מטרת המייסד, רוברט דויטש הייתה ליצור אימון פונקציונאלי קבוצתי, עם גישה אישית יותר מהנהוג. מי שהביא אותה לארץ היו אנשי עסקים אוסטרלים יהודים.
2 צפייה בגלריה
F45
F45
סניף של F45 ברחוב יגאל אלון בת"א
(צילום: שחר גולדשטיין)

מחיר הפעלה גבוה וחוסר יכולת להצמיח את בסיס המנויים

מהרשת נמסר כי הסיבה לסגירה היא השפעת משבר הקורונה על המשק הישראלי: "הרבה ישראלים עובדים מהבית, נמצאים בבידוד", אמר ל-ynet אחד הבעלים.
"המחיר הגבוה של ההפעלה בישראל וחוסר היכולת להצמיח את בסיס המנויים בהתחשב במגבלות האימון בגלל הקורונה ומתאמנים מובטלים שביטלו מנויים - הביאו אותנו לסגירה.
"בנוסף, סניפי יגאל אלון והרצליה התבססו על משרדים שעובדים בהם עשרות אלפים. כעת רבים עובדים מהבית.
"כל הבעלים הם ציונים גאים. רצינו לתרום ולהביא את רשת הכושר ואת קונספט הכושר הצומח בעולם - לישראל. השקענו את הלב והנשמה וכן אלפי שעות עבודה בפרויקט. לצערנו, בניגוד לשאר מדינות העולם, בעלי הנדל"ן בו פעלנו לא תמכו ולא ויתרו על שכר דירה. גם המדינה לא תומכת. אם היו לנו שני הדברים האלה - היינו יכולים להמשיך. זה לא הפיך, אנחנו לא רואים רווחיות לנוכח המצב הכלכלי בישראל ולנוכח העובדה שלא רואים סוף למשבר הקורונה".

בעלי המניות לא חשבו שיש לזה עתיד

לרשת היו כמה מאות לקוחות ועשרות אלפי מתאמנים מזדמנים. הרישום לאימונים נעשה באפליקציה בלבד. בכל מועדון עבר מנהל סטודיו וכ-11 מאמני פרילנס. "המאמנים שלנו באבל", אומרים ברשת. "היינו כמו משפחה ואנחנו דואגים להם מאוד. קיבלנו המון הודעות ממתאמנים על כך שהרשת שינתה את חייהם. זה קונספט שמח, אנרגטי ויותר מכושר - אנחנו בונים קהילות. זה הקונספט והוא עובד בכל העולם. בישראל - עלות המחיה גבוהה, צרכנים מצפים לשירות פרימיום אך לא מוכנים לשלם בהתאם.
2 צפייה בגלריה
F45
F45
סניף של F45 ברחוב יגאל אלון בת"א
(צילום: שחר גולדשטיין)
"עלות ההפעלה שלנו היתה במילא גבוהה (כולל מערכת לניטור דופק, ומסכים רבים שפזורים בסטודיו מ.ק) לאור הקורונה, היא הפכה גבוהה עוד יותר: הגבלה על מספר המתאמנים, הקפדה על היגיינה. ההוצאות הקבועות נשארו גבוהות וההכנסה מתכווצת. בעלי המניות לא חשבו שיש לזה עתיד".