יצרנית מנועי המטוסים הבריטית רולס רויס ​​הולדינגס הודיעה כי תשלם סכום חד פעמי של 2,000 פאונד (2,458 דולר) במזומן ל-11 אלף עובדים שלה המשתכרים שכר נמוך ול-3,000 מנהלים זוטרים (כ-70% מכוח העבודה שלה בבריטניה) כדי לעזור להם להתמודד עם עלויות המחיה הגבוהות במדינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האינפלציה השנתית בבריטניה עומדת היום על 9% ולפי הערכות תגיע בחודש הבא ל-10%. עלויות המחיה הגבוהות הוחמרו בשל שילוב של מחסור בכוח אדם, שיבושים בשרשרת האספקה, בעיות סחר לאחר הברקזיט והמלחמה באוקראינה.
1 צפייה בגלריה
יצרנית מנועי המטוסים הבריטית רולס רויס
יצרנית מנועי המטוסים הבריטית רולס רויס
יצרנית מנועי המטוסים הבריטית רולס רויס
(צילום: רויטרס)
ברולס רויס ציינו שהחברה מציעה גם תוספת שכר של 4% רטרואקטיבית לחודש מרץ ל-11 אלף עובדים בחנות בבריטניה. החברה הוסיפה שזו הפעם הראשונה שהיא מציעה "בונוס" כספי שקשור למצב הכלכלי בממלכה ולא לביצועים.
רולס רויס ​​הוסיפה כי 3,000 עובדים יקבלו את הכסף באוגוסט, בעוד שהשאר יקבלו את הסכום כאשר העסקה תאושר על ידי האיגוד.
המהלך מגיע כמה ימים לאחר שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הזהיר כי עלייה חדה בשכר תוביל לעליות מחירים נוספות.
כאמור, האינפלציה בבריטניה זינקה בחודש אפריל לשיא מאז שנת 1982. התייקרות המחירים המשמעותית גרמה לחשש רב בקרב האזרחים בממלכה. בעקבות לחץ שהופעל עליה, הממשלה החליטה להגיב והודיעה בסוף החודש שעבר על חבילת סיוע של 15 מיליארד פאונד עבור מיליוני משקי בית. כל משקי הבית במדינה יקבלו לחשבונות הבנק 400 פאונד כדי להתמודד עם ההתייקרויות המשמעותיות בחשבונות האנרגיה (חשמל, גז ודלק), שצפויים עוד לעלות.
הסיוע היותר משמעותי יהיה בדמות 650 פאונד במענק חד פעמי, שיגיע לפי הערכות ללמעלה מ-8 מיליון משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בנוסף למענק של ה-400 פאונד.