נמשכים העיצומים בחברת אלפא: ועד העובדים ממשיך גם הבוקר (רביעי) בעיצומים הארגוניים, שהחלו אתמול בצהריים, על רקע סכסוך העבודה שהוכרז לפני כחודש וחצי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוקדי השירות והתמיכה ללקוחות בזק בינלאומי מושבתים מכל פעילות עד השעה 11:00. פעילות כלל המוקדים הטלפונים בחברת פלאפון תסתיים בשעה 16:00 ומרכזי השירות הפרונטליים ייסגרו כשעה לאחר מכן. בנוסף, לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות. בנוסף, שיבושים צפויים במהלך היום במוקדי השירות של לקוחות אסטרטגיים, עסקיים ו-VIP.
3 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
(צילום: דוברות ההסתדרות)
כמו כן, תיעצר העברת תשלומים לספקים ולא ייקלטו תשלומים, ייעצרו העבודות לשדרוג הרשת ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי IT. יצויין כי ועד העובדים הודיע ששירותי הביטחון וההצלה יקבלו שירות במתכונת שבת.
בבדיקה שערכנו אמש, לא היה מענה טלפוני בשירות הלקוחות של בזק בינלאומי אבל כן ניתן היה להשיג מענה בוואטסאפ בשירות הטכני. במוקד הווטסאפ של פלאפון לא ענו לנו. בשירות הלקוחות הטלפוני של פלאפון, מיקום השיחה שלנו בתור היה: 42. זמן המתנה משוער: חצי שעה.
3 צפייה בגלריה
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
כזכור, לפני כחודש וחצי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.
3 צפייה בגלריה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי
(צילום: ערן גרנות)
בתחילת השבוע פנה יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברות אלפא רן גוראון, בקריאה דחופה לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות אלפא לעובדים. במכתבו הודיע בר-דוד למנהלי קבוצת אלפא כי "ככל שעד יום שלישי לא יחול שינוי ביחסכם לעובדים ולא יימצא פתרון למשבר החמור, בכוונתנו להנחות את העובדים להחריף את הצעדים הננקטים במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין. אין בכוונתי לעמוד מנגד כשהתנהלותכם מובילה לסכנה מיידית למטה לחמם של העובדים הללו". מאז פרסום המכתב ועד היום לא התקיימו כל מגעים בין הצדדים או התבצעה פנייה כלשהי מצד הנהלת קבוצת בזק לפתוח במו"מ.
עוד יצויין כי בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי אלפא על הפסקת העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון ועצירת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. בנוסף, הודיעו הוועדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. במקביל, יימשכו ההפגנות מול בתיהם של בכירי קבוצת אלפא.
מחברות קבוצת אלפא נמסר בתגובה: "בשל עיצומי עובדים ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל במענה שירות הלקוחות, ויינתן מענה בנושא תפעול תקלות טכניות. אנו מכבדים את זכות העובדים לשבות, תוך שמירה על אחריות ומקצועיות כלפי לקוחות החברה".