אין שירות לקוחות, אין מענה במוקד הטכני ואין טכנאים בפלאפון ובבזק בינ"ל: עובדי החברה הודיעו כי הם משביתים את השירות מ-14:00 עד מחר בבוקר.
מבדיקה שערכנו, אין מענה טלפוני בשירות הלקוחות של בזק בינלאומי אבל ניתן להשיג מענה בוואטסאפ בשירות הטכני. במוקד הווטסאפ של פלאפון לא ענו לנו. בשירות הלקוחות הטלפוני של פלאפון, מיקום השיחה שלנו בתור היה: 42. זמן המתנה משוער: חצי שעה.
מוועד עובדי אלפא (חברת האם של שתי החברות) נמסר כי "השביתה תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים. כל מוקדי החברה, כולל שירות ותמיכה, לא יפעלו עד מחר בבוקר. לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות. ועד העובדים הודיע כי שירותי הביטחון וההצלה יקבלו שירות במתכונת שבת".
3 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון היום
(צילום: דוברות ההסתדרות)
עוד נמסר כי "החל מהיום ועד להודעה חדשה יחריפו העובדים את השביתה, כשבין היתר לא יינתן שירות ללקוחות בזק בינלאומי ו-yes בנקודות השירות, תיעצר העברת תשלומים לספקים ולא ייקלטו תשלומים, ישובש השירות ללקוחות VIP ולקוחות מכרז חשכ"ל, ייעצרו העבודות לשדרוג הרשת ולא ייערכו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי IT".
3 צפייה בגלריה
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
שיחה בוואטסאפ עם מוקד השירות של בזק בינלאומי
בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי אלפא על הפסקת העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון, עצירת פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי וכן על עצירת העבודה המשותפת בין שלוש חברות אלפא: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.
3 צפייה בגלריה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי פתח תקווה כלכלה
בזק בינלאומי
(צילום: ערן גרנות)
כבר לפני חודש וחצי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברות, על רקע רפורמת משרד התקשורת לאיחוד שירותי ספק ותשתית אינטרנט. עקב כך, קבוצת בזק מתכוונת לבטל את המותג בזק בינלאומי ועובדי החברה חוששים למקום עבודתם. בזק כבר הקימה הנהלה משותפת לחברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes תחת השם אלפא.
בהסתדרות טוענים שההנהלה מסרבת לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה ובכך מחשקת אותם. "שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי", כך נמסר.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כבר פנה השבוע במכתב ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברות אלפא רן גוראון בקריאה דחופה לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות אלפא לעובדים והזהיר שייפתחו בשביתה. המכתב נענה בחוסר תגובה.
מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר בתגובה: "בשל עיצומי עובדים ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל במענה שירות הלקוחות, ויינתן מענה בנושא תפעול תקלות טכניות. אנו מכבדים את זכות העובדים לשבות, תוך שמירה על אחריות ומקצועיות כלפי לקוחות החברה".