ניצלו לרעה את הפטור ממס ערך מוסף (מע"מ) באילת: המחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע הגישה כתב אישום בפרשה של הברחת טלפונים סלולריים מאילת תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע תוכנית עבריינית שמטרתה הייתה ביצוע עסקאות למכירת טלפונים סלולריים לגורמים מחוץ לאילת, תוך שהם מתחמקים מלשלם מע"מ בגין עסקאות אלו, ותוך יצירת מצג שווא כלפי רשות המיסים, לפיו כביכול בוצעו עסקאות אמיתיות בין חלק מהנאשמים והטלפונים נמכרו כדין לאחרים בתוך אזור אילת. זאת, בשעה שבפועל נמכרו והוברחו הטלפונים הסלולריים לגורמים שונים מחוץ לאזור סחר חופשי אילת בפטור ממע"מ שלא כדין.
1 צפייה בגלריה
אילת קניות
אילת קניות
אילת
(צילום: אוראל כהן)
כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד דוד ציון דוד מאילת, מנהלה של הנאשמת חברת אופיס 3000 אילת בע"מ, חברה למכירת ציוד משרדי. כמו כן מואשמים חברת י"ש. כהן ניהול ואחזקות בע"מ, העוסקת במכירה קמעונאית של רהיטים וציוד לבית ונגד מנהלה שרון כהן. עוד מואשמת חברת אולסל אילת בע"מ למכירת מוצרי חשמל, שבעליה הוא בנו של דוד ציון דוד, שהאחרון ניהל אותה בפועל. הואשמה גם חברת ב.נ.ק מיזמים אילת בע"מ למכירת מוצרי חשמל וטלפונים סלולריים, שבעליה הייתה רעייתו של דוד ציון דוד, שהאחרון ניהל גם חברה זו בפועל.
כתב האישום, המייחס לנאשמים שורה ארוכה של עבירות על פקודת המכס, חוק מע"מ, חוק אזור סחר חופשי וחוק איסור הלבנת הון, הוגש על ידי עו"ד רעות סנה ועו"ד עינב לוי בעקבות חקירה שנוהלה ע"י חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז יחד עם מכס ומע"מ אילת.

ברשות המיסים מציעים לבטל את הפטור ממע"מ

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2017, במסגרת מצג השווא של מכירת הטלפונים הסלולריים באזור אילת, הוציאו הנאשמים חשבוניות מס לנאשמים אחרים בסך כולל של כ-4.8 מיליון שקל, שנחזו להיות חשבוניות בגין מכירת מכשירים סלולריים. אולם, בפועל העסקאות הללו לא בוצעו: הטלפונים הסלולריים, שלכאורה, נמכרו בין החברות, נמכרו לגורמים שונים תוך ידיעה שבכוונתם להבריחם מחוץ לאזור אילת.
כתב האישום מייחס לדוד ציון דוד וחברת אופיס 3000 אילת בע"מ עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון - בשל עבירות של הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מס ועל מנת לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס ועבירות של הברחת טובין - וביצוע פעולות ברכוש אסור בסך כולל של כ-7.3 מיליון שקל.
יצוין שברשות המיסים מציעים כבר שנים לבטל את הפטור ממע"מ באילת, בין השאר בשל עשרות מקרים של ניצול לרעה של הפטור שהתגלו בשנים האחרונות. ראש הממשלה ושרי האוצר דחו עד כה את ההצעה וטענו כי הפטור מסייע מאד לתושבי אילת, המרוחקים ממרכז הארץ.