הדולר מזנק מול השקל אחרי הדיווח על חיסול סגנו של הנייה בביירות. אחרי ששערו היציג נקבע על 3.618 שקלים היום (שלישי) בצהריים, מאז הדיווח זינק הדולר וכעת הוא נסחר סביב 3.652 שקלים. מוקדם יותר הדולר דווקא נחלש מול השקל, על אף הורדת הריבית אתמול על ידי בנק ישראל.
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, חוסל הערב בפיצוץ בלבנון. כך דווח אחר הצהריים בכלי תקשורת בעולם הערבי, ובינתיים בחמאס כבר הודיעו רשמית על החיסול. בין כלי התקשורת שהודיעו על חיסולו, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמקורבת לחיזבאללה, שהוסיפה כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
(צילום: Shutterstock)
לפי כלי התקשורת הלבנוני "אל-ג'דיד", לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ בלב רובע הדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. סוכנות הידיעות הלאומית בלבנון דיווחה כי "כטב"ם ישראלי תקף משרד של חמאס".
סאלח אל-עארורי, סגן מנהיג הלשכה המדינית של הארגון וראש הזרוע הצבאית שלו ביהודה ושומרון –נחשב למושך בחוטים בכל הנוגע לפעילות חמאס בגדה המערבית. אל-עארורי איים בתגובה חריפה אם ישראל תנסה להתנקש בבכירי ארגוני הטרור, ואמר בעבר כי "יש בישראל מי שרוצה מלחמה אזורית, ויש מי שחושב על צעדים שיובילו אליה. מי שחושב על התנקשויות יודע שזה עלול להוביל למלחמה אזורית".
ההחלטה אתמול על הורדת הריבית הראשונה בישראל מאז תחילת משבר הקורונה באפריל 2020, ברבע אחוז לרמה של 4.5%, הייתה בניגוד לתחזיות רוב כלכלני הבנקים ובתי ההשקעות ונבעה באופן ישיר מהמלחמה המתמשכת ומכוונת בנק ישראל לסייע למגזר העסקי, למשפחות של מאות אלפי חיילי המילואים ולמשקי הבית, שמצבם הכלכלי הורע מאז 7 באוקטובר.