רכישה נדירה של חברה ביטחונית שבדית בידי חברה מהתחום בישראל: קבוצת אבנון תחתום מחר על הסכם לרכישת DST קונטרול, שמתמחה בייצור מטעדי צילום מיוצבים למסוקים, מל"טים וספינות. החברה השבדית שהוקמה ב-1989 מעסיקה 20 עובדים ואבנון, שתרכוש אותה באמצעות חברת הבת Beesense, תשלם עבורה 6 מיליון אירו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרכישה תאפשר לאבנון, שנחשבת לקבוצה הביטחונית הרביעית בגודלה בארץ, להגביר את התחרות בתעשיות הביטחוניות הגדולות בשוק שנשלט בארץ בידי קונטרופ של רפאל, אל-אופ של אלביט ותמ"ם של התעשייה האווירית.
2 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית השיקה גרסאות חדשות לטילים משוטטים
התעשייה האווירית השיקה גרסאות חדשות לטילים משוטטים
טילים משוטטים של התעשייה האווירית
(צילום: תעשייה אווירית)
קבוצת אבנון הפרטית, שהוקמה ב-1990 על ידי תומר אבנון, כוללת מספר חברות בנות, המספקות פתרונות שונים לכוחות ביטחון וביטחון פנים, והיקף מכירותיה מגיע למאות מיליוני דולרים. בשנה שעברה הקימה הקבוצה קרן השקעות שפועלת באמירויות, סניפטק, שבראשה עומד הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון.
באחרונה החליטה אבנון לדחות את ההנפקה המתוכננת בבורסה בת"א של חברת הבת סקיילוק, המתמחה במערכות ליירוט ולשיבוש רחפנים. באבנון, שגייסה את יוסי וייס לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית לשמש כיו"ר סקיילוק, קיוו לבצע את ההנפקה לפי שווי של כ-150-200 מיליון דולר לחברת הבת, אך לאור התקררות שוק ההון הוחלט לדחות את המהלך.
2 צפייה בגלריה
תומר אבנון מנכ"ל קבוצת אבנון ומשה בוגי יעלון יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
תומר אבנון מנכ"ל קבוצת אבנון ומשה בוגי יעלון יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
תומר אבנון, מנכ"ל קבוצת אבנון, ומשה (בוגי) יעלון יו"ר קרן סניפטק של הקבוצה
(צילום: אורן כהן)
בינתיים תחשוף סקיילוק בתערוכת הנשק הקרקעי והאווירי יורוסאטורי שתפתח מחר בפריז מערכת חדשה לשיבוש ויירוט של טילים משוטטים. מדובר במה שכונה בעבר "מל"טים מתאבדים", הכלאה בין טיל למטוס ללא טייס, זולים יחסית ומסוגלים לשהות באוויר כמה שעות, בהמתנה למטרתם. אוקראינה עושה כעת שימוש בטילים משוטטים מתוצרת עצמית וכאלה שקיבלה מארה"ב בקרב נגד השריון הרוסי, ואזרבייג'אן עשתה בהם שימוש מוצלח נגד טנקים ומערכות הגנה אווירית של ארמניה במלחמה האחרונה ביניהן, לאחר שרכשה כמויות גדולות של טילים משוטטים מתוצרת התעשייה האווירית ואלביט.
המערכת של סקיילוק מבוססת על מניפולציית GPS, באמצעותה משדרים קוארדינטות מוטעות כדי לגרום לחימושים להחטיא את המטרה. סקיילוק, שמנוהלת בידי ראש חטיבת ה-HLS בקבוצת אבנון אביעד מצא, מנהלת שיחות עם יצרני שריון במערב לפיתוח גרסה שאפשר יהיה להתקין על טנקים. המערכת כבר נמכרה במיליוני דולרים בודדים, ללקוחות שרכשו מערכות ראשונות לבחינה.