מועצת מחוז ארלינגטון בווירג'יניה אישרה פה אחד את בקשת אמזון לבנות מגדל מיוחד בצורת סליל כחלק מהמטה שלה בצפון המדינה. כבר בפברואר 2021 הודיעה החברה על הרצון שלה לבנות את המגדל בגובה של 106 מטרים כחלק מתוכניות הפיתוח שלה בווירג'יניה. המגדל צפוי לשמש לא פחות מ-25,000 מעובדי החברה.
המבנה הוא אחד מתוך שורה של מבני משרדים של חברות שונות אותן אישרה לבנייה הנהלת המחוז, אבל אין ספק שהוא הבולט מכולם בעקבות הצורה שלו. העיצוב הספירלי כולל מדרגות חיצוניות שעוטפות את המגדל ויאפשרו לעובדים לעלות דרכם למשרד ובמקביל לצפות בנוף. כמו כן, עצים וירק ישתלו סביב המדרגות על מנת לדמות להן מראה של יער.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של המגדל החדש של אמזון בווירג'יניה
הדמיה של המגדל החדש של אמזון בווירג'יניה
הדמיה של המגדל החדש של אמזון בווירג'יניה
(צילום מסך מתוך טוויטר)
אמזון אמרה כי המבנה נועד לעזור לעובדיה להתחבר לטבע, כאשר הטיפוס במדרגות החיצוניות המיוחדות יהיה פתוח גם לקהל הרחב בסופי שבוע. בנוסף, במסגרת התוכניות יוקמו גם פארק לציבור, בית ספר תיכון ושטחי מסחר בקומת הקרקע.

1,500 עובדי אמזון בניו יורק רוצים להתאגד

אחרי שעובדי אמזון במפעל בניו יורק עשו היסטוריה כשהתאגדו יחד לארגון עובדים, מתקן מיון של החברה שנמצא בסמוך מתכוון להצביע על הקמת ארגון חדש. כ-1,500 עובדים במרכז המיון של החברה בסטטן איילנד יחלו מהיום ועד יום שישי להצביע, כשספירת הקולות תתבצע בתחילת השבוע הבא.
אמזון, לה יש כוח עבודה גדול מאוד בארצות הברית, שכולל 1.1 מיליון איש, מתנגדת נחרצות למהלכים האחרונים ואף נאבקת בהם מבחינה משפטית. לצורך כך היא כבר השקיעה מיליוני דולרים בגיוס יועצים שיסייעו לה למנוע את הקמת האיגודים. מנגד, העובדים שיוזמים את הקמת האיגודים, טוענים כי הנהלת החברה מטרידה ומפחידה את העובדים בכדי שיצביעו נגד.
אמזון מצדה, שערערה כבר לבית המשפט בנושא, טוענת מצדה כי יוזמי המהלך מטעים את העובדים בנוגע ליחס שלה אליהם, ואף סיפקו להם מריחואנה כדי לשחד אותם שיצביעו בעד, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס.
מאז ההחלטה להקים את ארגון העובדים הראשון של אמזון, מייסדיו קיבלו פניות מעובדים נוספים בעשרות מפעלים ומתקנים של החברה ברחבי ארה"ב והעולם, שרוצים גם הם להתאחד. דרך אגב, ארגון העובדים הראשון הצליח לגייס 300 אלף דולר באמצעות קמפיין מימון המונים ברשתות. באופן כללי, הקמת ארגוני עובדים היא מגמה שהולכת ותופסת תאוצה בארה"ב בתקופה האחרונה, ואפשר לציין את סטארבקס כחברת ענק נוספת בה הוקמו ארגוני עובדים.