רשת האופנה האמריקנית גאפ הודיעה אתמול (חמישי) כי היא מתכוונת לבצע שינויים במותגים שבבעלותה, לסגור חנויות ולהעביר את ההתמקדות למסחר המקוון, זאת בניסיון להתמודד עם השלכות משבר הקורונה. החברה, שבבעלותה הרשתות גאפ, אולד נייבי, בננה ריפבליק ואתלטה, חשפה את התוכניות שאמורות לעזור לה לחזור לצמיחה ברווחיות כבר בשנה הבאה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הודעת החברה, היא מתכוונת לסגור בסביבות 350 סניפים של גאפ ושל בננה ריפבליק בצפון אמריקה עד תחילת שנת 2024. באותה תקופה, היעד הוא שכ-80% מההכנסות יהיו ממסחר מקוון ובחנויות שאינן בקניונים.
1 צפייה בגלריה
סניף של גאפ בקניון עזריאלי
סניף של גאפ בקניון עזריאלי
סניף של גאפ בקניון עזריאלי
(צילום: מירב קריסטל)
"עד כה הסתמכנו בעיקר על חנויות עם פרודקטיביות נמוכה ושכירות גבוהה", טוען מארק בריטברד, מנכ"ל הרשת שנוסדה בשנת 1969. "ניצלנו את חצי השנה האחרונה כדי להתמקד בבעיות נדל""ן ולהאיץ את המעבר שלנו למכירה בפלטפורמות שונות".
בצעד נוסף, החברה מתכננת לפתוח כ-40-30 חנויות נוספות של המותגים הזולים שלה, אולד נייבי ואתלטה. בכירים ברשת טענו כי אולד נייבי, המותג המצליח ביותר של הרשת, סיים את השנים האחרונות שלו ברווח של שמונה מיליארד דולר בשנה, כאשר הצפי הוא שהרווח יגדל ל-10 מיליארד דולר עד שנת 2024. כיום לחברה יש כ-1,200 חנויות של המותג.
גם המותג אתלטה צפוי להכפיל את רווחיו, שעומדים כיום על שני מיליארד דולר, לכארבעה מיליארד דולר עד שנת 2024. מהמותג אתלטה יש לחברה כ-200 חנויות בארה"ב, כאשר המטרה היא שהמספר יגדל בעתיד לכ-300 חנויות.