יריית הפתיחה של עונת הסיילים כבר כאן - והשנה בסימן קורונה. וולמארט הודיעה כי תקיים את אירוע בלאק פריידי המסורתי במשך שלושה סופי שבוע במקום ביום שישי אחד, כפי שהיה נהוג כל השנים.
בשל מגפת הקורונה, הודיעה וולמארט כי על מנת להפחית עומס בחנויות היא תעביר לאתר שלה חלק מהמבצעים שהוצעו בעבר בחנויות הרחוב. חברת הקמעונאות הגדולה בארה"ב עדכנה היום (רביעי) כי אירוע בלאק פריידי הראשון יתקיים אונליין באתר וולמארט ב-4 בנובמבר ובחנויות ב-7 בנובמבר. האירוע השני יתקיים אונליין ב-11 בנובמבר ובחנויות ב-14 בנובמבר. האירוע שיחתום את חגיגת בלאק פריידי סייל יתקיים אונליין ב-25 בנובמבר ובחנויות ב-27 בנובמבר, היום שאחרי חג ההודיה, בו מתקיים האירוע כמסורת מדי שנה.
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
(צילום: Shutterstock)
ההודעה של וולמארט מהווה הצצה ראשונה לאופן שבו יותאמו אירועי בלאק פריידי של חברות קמעונאיות גדולות לחיים תחת מגפת הקורונה. חברות אחרות, כמו מייסיס למשל, כבר הודיעו כי בכוונתן להרחיב את הסייל המסורתי ולעודד יותר רכישות אונליין, אולם לא סיפקו פרטים באשר לתוכנית הפעולה שלהן.
היום שאחרי חג ההודיה איבד בשנים האחרונות ממעמדו כיריית הפתיחה של עונת הסיילים, מאחר שהנחות הוצעו כבר בשלב מוקדם יותר של חודש נובמבר. ועדיין, בלאק פריידי הוא היום העמוס ביותר בשנה, כך על פי חברת ShopperTrak, שאומדת באמצעות מצלמות את כמות הקהל בחנות.
השנה חנויות רבות מתחילות את מבצעי החגים שלהן כבר בחודש אוקטובר. כך למשל, אמזון מקיימת השבוע את אירוע ה-"Prime Day sales" שלה, שמתקיים מדי שנה באמצע יולי אך השנה נדחה לאוקטובר. רשתות אחרות, כמו וולמארט וטארגט, החליטו ליישר קו ולערוך אירועי סיילים בסמוך לאירוע של אמזון. קמעונאיות רבות, כולל וולמארט, הודיעו כי לא יפתחו את חנויותיהן השנה בחג ההודיה.
בעקבות המעבר של קונים רבים לרכישה אונליין צפויה תנועת הרוכשים בחנויות הפיסיות לרדת ב-22%-25% במהלך 6 השבועות של עונת הסיילים בהשוואה לשנה שעברה, כך על פי תחזית ShopperTrak. החברה צופה כי עשרת הימים העמוסים של השנה יהוו ב-2020 רק 34.2% מכלל תנועת הרוכשים בעונת הסיילים, בהשוואה ל-46.5% אשתקד. לצד זה, ההערכה היא כי בלאק פריידי יהיה גם השנה יום הקניות העמוס והמשמעותי ביותר של השנה.
בוולמארט הסבירו כי מגפת הקורונה אילצה את החברה לבחון מחדש את אירוע בלאק פריידי. בתוך כך, מוצרים רבים שהיו מיועדים למכירה בחנויות הועברו למרכזי האספקה של רכישות האונליין.