חברת המימדיון תעניק בעונת הרחצה הקרובה, שצפויה להיפתח במאי או ביוני, 40 אלף בקבוקי מים מינרלים בחינם ללקוחות שמגיעים לפארק המים. היות ובקבוק נמכר במקום במחיר של 10 שקלים, שווי הטבה לציבור הוא 400 אלף שקל, כך עולה מהסדר פשרה שהושג במסגרת תביעה ייצוגית, שאושר על ידי השופטת שושנה אלמגור.
התובענה הייצוגית הוגשה על ידי מבקר במימדיון, שטען באמצעות עו"ד יואב גותי, כי עניינה המימדיון הפרה את הוראות לחוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים) באי הצבת מתקני שתייה (קולרים) ברחבי פארק המים, ובאי הגשת מים צוננים במסעדה ללא תשלום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
סעיף 2 לחוק בנינים ציבוריים (מיתקני שתייה למים צוננים) מחייב את התקנתו של מתקן המספק מי שתייה צוננים במקום מרכזי הנראה לעין הציבור בכל בניין ציבורי. סעיף 3 מורה לכל מי שמנהל או מחזיק מקום שבו מוגש אוכל לגרום שלכל לקוח יוגש, חינם אין כסף, קנקן ובו מי שתייה צוננים.
התובע המייצג התמקד בפארק המים רחב הידיים שהנתבעת מפעילה בתל-אביב, ובמזנון שבתוכו. לגרסתו המבקרים בפארק שביקשו להרוות את צימאונם, יכלו למצוא בתוכו רק ברזיות, שהואיל והמים בהן חמים, כמות המים הנשתים בהם מועטה יחסית. עוד נטען כי איש במזנון לא הגיש לסועדים קנקנים של מים צוננים, וגם שם לא נמצא מתקן שיספק מים כאלה. עוד נטען כי מי שניסה להביא עימו לפארק בקבוקים משלו מצא שהכנסתם אסורה. כל שנותר לו לעשות היה לקנות במזנון משקאות קרים ויקרים.
מנגד, דחתה המימדיון, שיוצגה על ידי עוה"ד חניטל בלינסון-נבון ותומר בר-נתן ממשרד עו"ד ארנון-תדמור לוי ושות', את הטענות כלפיה וציינה כי היא איננה מגבילה הכנסת מזון או משקאות לתחומי הפארק. כמו כן טענה כי פיזרה קולרים ליד המזנון ופזורים גם מתקני שתייה. בכתב הגנה שהגישה המימדיון טענה כי התובענה עוסקת במעשה של מה-בכך, כי לקוחות המזנון אינם קונים דבר מתוך אילוץ וכי לא נגרם נזק לאיש. בסופו של דבר הצדדיים הגיעו להסדר פשרה.
הענקת הבקבוקים תיעשה באופן בו ל-40 אלף מבקרים יינתן בקבוק אחד של מים מינרלים צוננים בשער הכניסה. באשר להסדרה עתידית, הוסכם כי יתוקן אחד השלטים הראשיים בכניסה לפארק בעקבות בקשת האישור, כך שנוסח השלט המתוקן יהיה "אין להכניס כלי זכוכית לשטח המימדיון". זאת, לעומת נוסח קודם שהוצג לפני הגשת בקשת האישור והוא "אין להכניס כלי זכוכית או בקבוקים לשטח המימדיון".
כמו כן יוצבו חמישה קולרים ברחבי המימדיון. יש לציין כי שלושה קולרים כבר הוצבו בשטח. בנוסף, יבוצע חידוד הנהלים למוכרים בדלפק המכירה לפיהם לכל המבקש זאת תוגש בדלפק המכירה כוס מים קרים או ימולא הבקבוק שבידיו במים קרים על ידי עובדי המסעדה בחינם.
השופטת אלמגור קבעה כי "בהתחשב בעניינם של החברים בקבוצה ובסיכויים ובסיכונים שיש לכל צד, הסדר הפשרה שאליו הגיעו יחד גם הוגן, גם סביר וגם ראוי... חלוקת בקבוקי מים למבקרי המימדיון היא הדרך הנכונה, היעילה והטובה לחברי הקבוצה. כמובן 400 אלף השקלים ששווה הטבה זו הם סכום גדול מ-340 אלף השקלים שהכניסה מכירתם של המים לקופתה של הנתבעת משך שבע שנים, לפי הצהרתה. אם כן הסדר הפשרה לא רק יפצה את הקבוצה אלא גם יביא מזור למצב שבשלו ביקש התובע לתבוע את הנתבעת". השופטת הדגישה כי גם אם מחירו של בקבוק מים מינרלים יעלה על הסך של 10 שקלים, עדיין מספר הבקבוקים שיחולקו יהיה 40 אלף שקל.
עו"ד יואב גותי, בא כוח התובע מסר בתגובה: "אנו מברכים על פסק הדין, שיש בו מסר הרתעתי לגופים עסקיים, כי עליהם להקפיד ולכבד את הוראות החוק. משרדי ימשיך להילחם עבור ציבור הלקוחות נגד עוולות הנגרמות להם פעם אחר פעם על ידי גופים עסקיים ונגד כל ניסיון לרמוס את זכויותיהם".