1 צפייה בגלריה
גירושים
גירושים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט למשפחה בתל אביב דחה לאחרונה דרישה של אישה גרושה לקבל מבעלה לשעבר מזונות של 20 אלף שקל בחודש עבור שלושת ילדיהם הקטינים, וקבע שהיא תסתפק במחצית הסכום. השופט ארז שני פסק שהיא ניפחה את צורכי הילדים במכוון, וניסתה להשתמש בתביעת המזונות כדי להעניש את האב על התנהגות אלימה לכאורה.
את התביעה הגישה האישה לפני כשנה וחצי בטענה שהילדים התרגלו לרמת חיים גבוהה ולליווי צמוד ויומיומי של מטפלות. לדבריה האב משתכר 47 אלף שקל בחודש, יש לו מניות בחברות שונות ותיק השקעות של ארבעה מיליון שקל. לעומת זאת, היא מרוויחה 15 אלף שקל בלבד, ומאחר שהילדים נמצאים איתה רוב הזמן - היא לא יכולה להתקדם מקצועית.
האב טען לעומת זאת שהאם משקרת והציגה חישוב צרכים מופרז ומטעה. האב הדגיש שכבר יותר מחצי שנה שהילדים נמצאים אצלו כמעט חצי מהזמן ושהילד הקטן מקבל קצבת נכות שצריך להתחשב בה. עוד הוא ציין כי משכורתו מגיעה במקסימום, כולל בונוסים, ל-33 אלף שקל.
ואכן, השופט ארז שני קבע שהוא לא נותן אמון בגרסת האם. כך לדוגמא, לא ברור איך האם הגיעה לכך שהילדים הקטנים צריכים 600 שקל בחודש לרכישת מוצרי היגיינה, או כיצד הוצאות תרבות והעשרה מגיעות ל-1,200 שקל בחודש, לא כולל חוגים.
עו"ד יצחק חזותעו"ד יצחק חזותצילום: ענבר טל
עוד צוין שהאם דרשה 3,000 שקל עבור דמי טיפול חודשיים בנוסף ל-1,500 שקל עבור בייביסיטר – שזה גם סוג של דמי טיפול. בנוסף הוא הפנה לכך שהאם הטעתה את בית המשפט כשדרשה תקציב גינון גבוה פי 12 מהמציאות.
השופט ציין כי מחקירת האם עלה בבירור שהתביעה "נופחה" במכוון והיא ניסתה להשתמש בה כדי לפצות את עצמה על כך שלטענתה האב התנהג כלפיה באלימות: "ענישה של הורה על התנהגותו הנטענת כלפי הורה אחר אינה צריכה להיעשות על דרך של שומת מזונות מיותרת".
לפיכך נדחו התחשיבים של האם והוחלט לחשב את המזונות בהתאם לצרכים בסיסיים של ילדים בגילאים הרלוונטיים. כמו כן לקח השופט בחשבון את פערי ההשתכרות בין ההורים שעומדים על 69% לטובת האב וכן את הסדרי השהות עם האב שעומדים על 44% מהזמן.
לפיכך נקבע שכל ילד זכאי למזונות של 2,300 שקל, כשמהמזונות של הילד שנמצא על הספקטרום יקוזזו 1,144 שקל שהם 44% מקצבת הנכות שהוא מקבל. בתוספת הוצאות מגורים של 5,000 שקל חויב האב לשלם לשלושת ילדיו סכום כולל של 10,576 שקל בחודש. בנוסף, הוא יישא ב-69% מהוצאות החינוך והרפואה הלא ממומנות של הילדים.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד מיכאל גבור • ב"כ הנתבע: עו"ד שאול דבח, עו"ד איתן שלו-סולקין • עו"ד יצחק חזות עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין