הפסקת אש בסכסוך העבודה במשרד הביטחון: אחרי חודשיים הגיעה היום (ג') הנהלת המשרד לסיכום עם העובדים על כניסה למו"מ על הסכם עבודה חדש, ואלה הפסיקו את העיצומים שכללו עצירת תשלומים לספקים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בעקבות הסיכום שחררו העובדים היום 1.5 מיליארד שקל שהועברו לחשבונות הבנק של ספקים גדולים וקטנים. במקביל, במסגרת הפסקת העיצומים ישחררו העובדים את עבודות שיפוץ בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, שעוכבו מאז חודש ינואר.
העיצומים פגעו בעיקר בחברות קטנות וביועצים של המשרד שמועסקים תמורת חשבוניות, בזמן שספקים גדולים של המשרד, כולל התעשיות הביטחוניות הגדולות, לא נסמכים רק עליו בהכנסותיהם והיו יכולים לספוג את הפגיעה בתזרים.
1 צפייה בגלריה
הקרייה בתל אביב
הקרייה בתל אביב
הקריה בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
ממשרד הביטחון נמסר כי "בחודשים האחרונים קיימו ועד עובדי משרד הביטחון והנהלת המשרד שיח אינטנסיבי מול משרד האוצר, בסוגיות המחסור בכוח האדם ובסוגיות נוספות, שפגעו ביכולת המבצעית של המשרד. הצדדים סיכמו להיכנס למשא ומתן להסכם חדש, שיאפשר לבצע מהפכה ניהולית וישקף את יחודיות משרד הביטחון. הסיכום הושג במעורבות ותמיכה של שרי האוצר והביטחון. במסגרת הסיכום בין היתר יוקפאו לחלוטין הפגיעות בנושאים שונים ויצומצמו מספר היועצים המעניקים שירותים למשרד".
בנוסף סיכמו הנהלות משרדי הביטחון והאוצר על מתווה מענקים לגיוס ושימור מהנדסים והנדסאים באגף ההנדסה והבינוי, גוף הבינוי הגדול במדינת ישראל שמנהל פרויקטים בעשרות מיליארדי שקל.
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר בתגובה כי "חבל שזה לקח כל-כך הרבה זמן, ואני מודה לכל מי שהיה שהתערב כדי שזה יפסק. לעובדים יש זכות מלאה לקיים עיצומים נגד המעסיק, אבל הם לא יכולים לקחת כבני ערובה עסקים קטנים שהתקשו לשלם משכורות לעובדיהם בלי ההכנסה שהרוויחו ביושר בעבודה עבור משרד הביטחון".
גורם בוועד אמר ל-ynet כי "אנחנו שמחים שהממונה על השכר קיבל הוראה להתחיל לדון איתנו בבעיות כוח האדם, ויש גם סיכום על קליטת עובדים שהיו חסרים ישירות במשרד, ולא כיועצים, ואחרי שלוש שנים הם יוכלו להתמודד במכרזים פנימיים. אנחנו נותנים סיכוי למו"מ, אבל אם נראה ששוב גוררים אותנו, נחזור לעיצומים".