1 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
אישה בת 75 הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בחיפה תביעה נגד קופת חולים כללית, כבעלת בית החולים העמק, בטענה שרשלנות רפואית בטיפול בכאבים באגן שמהם סבלה הובילה להידרדרות במצבה, לנמק ולאובדן כל אצבעות רגליה ושמונה מאצבעות ידיה.
באמצעות עו"ד אייל בן ישי סיפרה האישה שלפני האירועים היא הייתה אישה פעילה, עצמאית, גרה בגפה וסייעה לילדיה בטיפול בנכדיה. באוקטובר 2020 היא הגיעה עם בתה למוקד אחיות של קופת חולים כללית והתלוננה על כאבים במותן שמאל, חולשה ובחילה. היא הופנתה למיון והגיעה לבית החולים "העמק".
במהלך שעות אחר הצהריים והערב הידרדר מצבה ובתביעה נטען שבתה שליוותה אותה התחננה לצוות הרפואי שיתייחס למצבה ולהתדרדרות. הבת התלוננה כי אמה מעורפלת וסובלת מכאבים עזים במותן ימין אך הצוות התעלם מהתלונות.
בשעות הערב עלה חום גופה של האישה ולפנות בוקר בוצע ניקור מתני שלא העלה ממצאים המתאימים לזיהום. רק בשלב זה, באיחור רב, הוזמנה בדיקת CT של החזה והבטן לחיפוש מקור זיהום. בשלב הראשוני הרופא לא פירש את הבדיקה בצורה מדויקת ורק מאוחר יותר נעשתה האבחנה של דלקת הכליה.
במשך שעות, נטען, הידרדר מצבה של התובעת מבלי שבוצע מעקב רפואי סדיר או ניתנה התייחסות לממצאי בדיקות המעבדה, בדיקות הדימות וההתדרדרות במצבה הפיזי והקוגניטיבי. בתביעה נטען שבשלב מסוים פנתה הבת לאחד הרופאים וציינה שמצב האם מחמיר, נראה שהיא איבדה הכרה וראשה שמוט לאחור. לאחר תחנונים ובשל התעקשותה בא רופא למיטת אמה ואמר לבת: "נותנים לה אנטיביוטיקה, מה את רוצה? מטפלים בה".
רק כעבור 27 שעות מקבלתה למיון נבדקה האם על ידי רופא שאבחן כי היא מבולבלת וספטית. בוצע ייעוץ אורולוגי ואובחן מצב של הלם ספטי. בשלב זה האם הועברה לטיפול נמרץ בחוסר הכרה ובמצב שחייב הנשמה. בטיפול נמרץ הטיפול האנטיביוטי שודרג, ובהמשך נוקזה מוגלה מהכליה המזוהמת.
בעקבות הטיפול האינטנסיבי שלו נזקקה בשל האיחור באבחון ובטיפול, נוצר נמק של קצות האצבעות בידיים וברגליים, עם אובדן כל אצבעות כפות הרגליים ואצבעות 5-2 בשתי ידיה. בתביעה נטען שבשל רשלנות נזקקה האישה לאשפוז קשה וממושך של יותר מחמישה חודשים. עד היום היא סובלת מכאבי פנטום קשים ונוטלת משככי כאבים רבים על בסיס יומיומי. היא עוברת תהליך איטי וכואב של נמק בכלל גפיה התחתונים והעליונים, נשירה של האצבעות, התפתחות זיהומים, הפרשות ותולעים חיות על הרקמות המתות באצבעותיה.
כתוצאה ממצבה היא נזקקת לכיסא גלגלים ונאלצה לעבור לגור בבית אבות סיעודי. בחוות דעת שצורפה לתביעה צוין כי האישה הגיעה למיון במצב חירום מסכן חיים הדורש טיפול מידי הכולל ניקוז ואף כריתת כליה אם אין שיפור. ואולם, הצוות התרשל בכך שלא הבין את חומרת המצב, איחר במתן הטיפול האנטיביוטי, טעה בפירוש בדיקת הדימות וגרם לכניסת החולה להלם ספטי עמוק שהוביל לנזקים קבועים לכפות הידיים והרגליים.
משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אייל בן ישי • ynet הוא שותף באתר פסקדין