בשיתוף אתר "המקצוענים"
לפני הכל, זכרו שאם מדובר בשער שהותקן בשנים האחרונות, סביר מאוד להניח שהוא עדיין בתקופת האחריות. לכן, הפעילו אותה, ואל תמהרו להזמין טכנאי על חשבונכם. בכתבה הקודמת, פירטנו אלו תקלות תוכלו לתקן בעצמכם, גם מבלי להזמין בעל מקצוע. בכתבה זו נרחיב על התיקונים שלא כדאי לנסות לתקן לבד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקונים הקשורים לשער עצמו ולגלגלים

אם התקלה היא בשער עצמו, כלומר במתכת, בגלגלים או במסילה, בעל המקצוע המתאים הוא מסגר ולא טכנאי.
ישנן תקלות שמסגר יוכל לתקן במקום, במעמד הגעתו, ולעומת זאת, יש תקלות שיחייבו אותו לקחת את דלת השער למסגרייה. קחו בחשבון, שבמקרה של פגיעה קשה יחסית בשער (למשל, בעקבות תאונה בה רכב פוגע בשער), ייתכן שיהיה צורך להחליף את כל השער, ותיקון לא יהיה משתלם או בלתי אפשרי לביצוע. ואולם לרוב, שלד השער נחשב לחזק ועמיד לאורך שנים.
נזק שנגרם למסילה או לגלגלים, הוא לרוב מסוג התיקונים שניתן לבצע במקום. ואולם, גם במקרה זה, לעתים יש צורך בהחלפתם אם מדובר בנזק גדול שנגרם להם. הכל תלוי בעוצמת הפגיעה.
כמה אמור לעלות התיקון?
תיקון ברזל פשוט יחסית יעלה 300-500 שקל. תיקון מורכב יותר, יעלה 700-1,200 שקל למ"ר.

תיקונים במערכת החשמלית של השער

שתי התקלות הנפוצות ביותר במערכת החשמלית של השער הן תקלה במנוע או בלוח הפיקוד. שימו לב, יכולות להיות גם תקלות של חיווט לקוי או תקלות בעקבות קצר חשמלי, אך שתי אלו הן בהחלט העיקריות.
תקלה במנוע: מנוע איכותי אמור להחזיק מעמד 10-15 שנה, ולרוב מדובר ברכיב עמיד לתנאי מזג אוויר קשים. אם הוא התקלקל, סביר להניח שמדובר בבלאי טבעי והגיע הזמן להחליף אותו.
כמה אמור לעלות מנוע לשער?
מנוע לשער חשמלי נגרר יעלה כ-2,800 שקל (כולל מע"מ). מנוע לשער כנפיים יעלה החל מ-2,000 שקל (כולל מע"מ) ועד ל-3,500 שקל (כולל מע"מ). שימו לב שמגיעה לכם אחריות על המנוע, והקפידו לשמור אותה. קיימת אפשרות גם להתקין מנוע משומש, ולהוזיל את המחיר, אך גם במקרה זה אל תתפשרו על אחריות של לפחות כמה שנים בודדות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תקלה בלוח הפיקוד של השער

רכיב זה אחראי על הקשר שבין המנוע לשער עצמו: הוא אחראי על כיוון הפתיחה, מהירות הפתיחה ועוצמת הפתיחה. אם ישנה תקלה קלה שנגרמה מקצר חשמלי, עלות התיקון תהיה נמוכה יחסית. לעומת זאת, יהיו מקרים שיהיה צורך בהחלפת כל לוח הפיקוד, מה שיהפוך את התיקון ליקר במיוחד.
כמה אמור לעלות תיקון של לוח הפיקוד?
תיקון קל יעלה 250-300 שקל. לעומת זאת, החלפת לוח הפיקוד תעלה 1,500 שקל (עבור לוח פיקוד חד-פאזי) ו-3,000 שקל עבור לוח פיקוד תלת-פאזי. גם במקרה זה, דרשו אחריות ברורה בכתב למשך מספר שנים.

תיקונים ברכיבים קטנים או באביזרים הנלווים המפעילים את השער

תקלה בלחצן או בשלט ההפעלה: ישנם שערים חשמליים שנפתחים באמצעות לחיצה על כפתור, ויש כאלה שנפתחים באמצעות שלט רחוק. אם הלחצן התקלקל או אם מערכת הפיקוד שבין השלט לשער התקלקלה, אין מנוס אלא להזמין טכנאי. לעומת זאת, אם התקלה היא רק באחד השלטים, יש להחליפו בחדש.
כמה יעלה התיקון?
אם התקלה היא בלחצנים (מכונים גם 'מפסקי גבול') הרי שעלות התיקון היא נמוכה יחסית ונעה סביב 500 שקל. אם התקלה היא בשלט עצמו, עלות ההחלפה של השלט גם היא נמוכה יחסית, ולרוב תחויבו בלא יותר מדמי ביקור ובעלות השלט עצמו. לעומת זאת, אם יש תקלה במערכת הפיקוד, ויש צורך בהחלפה שלה ובשני שלטים חדשים, הרי שהמחיר הכולל של התיקון (כולל הרכיבים, העבודה, האחריות ומע"מ) הוא כ-1,400 שקל.
פתיחה אוטומטית: ישנם שני סוגים של הפעלות אוטומטיות של שער חשמלי. האחד, באמצעות גלי רדיו. השנייה, באמצעות זיהוי מספר לוחית הרישוי של הרכב. אם יש תקלה באחד מרכיבים אלו (האנטנה, העין האלקטרונית שקוראת את הלוחית או במערכת זיהוי התמונה) השער לא ייפתח.
כמה יעלה התיקון?
לרוב, תיקון זה יעלה כמה מאות שקלים. למשל, החלפת עין אלקטרונית, תעלה 450-500 שקל, כולל העבודה, הרכיב, מע"מ ואחריות של שנה.