בת 27 הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד מרפאת אסתטיקה בטענה שניתוח אף שבוצע באופן רשלני הותיר אותה עם נזקים רפואיים וחיצוניים שפגעו באיכות חייה.
באוגוסט 2020 הגיעה התובעת למרפאת ש.ל.ה מקבוצת שירותי בריאות כללית. היא נבדקה על ידי רופא אף אוזן גרון שמצא סימני שבר בגב האף וסטייה במחיצת האף, והמליץ על ניתוח אף סגור. כחודש לאחר מכן הוא ביצע את הניתוח, ובביקורת ראשונה שבוצעה לאחר הורדת הגבס צוין כי התוצאה טובה והנשימה חופשית.
1 צפייה בגלריה
אישה לפני ניתוח אף
אישה לפני ניתוח אף
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
עוד לפני שהגיע מועד הביקורת הנוספת הגיעה הצעירה למרפאה והתלוננה על בעיות נשימה. בהמשך היא חזרה לרופא עוד כמה פעמים והתלוננה על קשיים חמורים יותר בנשימה, קושי לישון, נפיחות באף, גודל נחיריים בולט מבעבר, ועל כך שהאף עקום. חרף התלונות ציין הרופא ברשומה כי הוא "מעדיף לא לגעת ניתוח".
בתביעה שהגישה באמצעות עו"ד עמית בן סהל טענה הצעירה כי הניתוח בוצע ברשלנות, בניגוד לפרקטיקה המקובלת ולספרות הרפואית, והותיר אותה עם נכויות קבועות שמתבטאות בשינויים בצורת האף והפרעה ניכרת בנשימה.
לדבריה, מאישה שמחה ובריאה שמוקפת בחברים ויוצאת לבילויים היא הפכה נסערת ועצובה שמתביישת במראה האף שלה, שלדבריה הוא מגושם ולא אסתטי, ונמנעת מצילומים ומיצירת קשרים עם בני זוג פוטנציאלים.
לדבריה היא סובלת ותסבול מנזקים קשים בנשימה בעיקר במאמץ. כמו כן קשה לה לדבר באופן רציף שכן זה גורם לה להתנשם בכבדות, היא נמנעת מפעילויות ספורטיביות בגלל מחסור בחמצן, ומאז הניתוח היא סובלת מנחירות בלילות.
לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית שלפיה הניתוח גרם לה נזקים חמורים שמפריעים לה בשגרת היום יום ופוגעים במראה החיצוני שלה, ושהניתוח הסב לה כאב וסבל רב בעבר ובעתיד.
עוד צוין כי היא עתידה לעבור ניתוח לתיקון המראה והנזקים שנגרמו לאפה. בחוות דעת המומחה נכתב כי עלות ניתוח שכזה עומדת על כ-34 אלף שקל, אך לטענת הצעירה בפועל הצעת המחיר שקיבלה מרופא שהסכים לטפל במקרה המורכב שלה הייתה גבוהה בהרבה.
כעת היא דורשת פיצוי, בין היתר על ההוצאות הרפואיות ושירותי העזרה והסיעוד שלהם היא נזקקה בעקבות רשלנות הנתבעים, וכן על הכאב והסבל, והפסדי שכר ופנסיה שלטענתה עוד ייגרמו לה בעתיד. תגובת המרפאה לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד עמית בן סהל • ynet הוא שותף באתר פסקדין